امیدوارم انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری عادلانه باشد/ به علی‌حسینی کمک کردم انگیزه‌اش از بین نرود

9:49 - 17 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۰۳۱۷
سجاد انوشیروانی پیشکسوت وزنه‌برداری کشورمان گفت: زمانی که برگزاری اولین دوره مسابقات جام فجر را چهار سال قبل نگاه می‌کنیم و با این دوره قیاس می‌کنیم متوجه خیلی مسائل می‌شویم و باید رقابت‌ها به شکل بهتر از این هم برگزار می‌شد.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص کیفیت مسابقات وزنه‌برداری جام فجر اظهار داشت: زمانی که اولین دوره مسابقات جام فجر چهار سال قبل را با این دوره قیاس می‌کنیم متوجه خیلی مسائل می‌شویم. این رقابت‌ها می‌توانست به شکل بهتر از این هم برگزار شود. یکی از تفاوت‌های چهار سال قبل با الان نحوه دعوت و تکریم روسای هیئت‌های استانی بود که این کم‌ترین حق آنها است که می‌توانست فدراسیون برایشان انجام دهد. وقتی یک مسابقات بین المللی برگزار می‌شود باید از تمام پتانسیل موجود در این رشته استفاده کرد. نقطه تاریک این مسابقات عدم حضور قهرمانان بزرگ در این رقابت‌ها بود. به نظرم با توجه به اینکه مسابقات جام فجر حکم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را داشت باید استقبال بیشتری صورت می‌گرفت. در هر حال فدراسیون می‌توانست طوری برنامه ریزی کند که هم کشور‌ها و تعداد وزنه برداران بیشتری به این مسابقات بیایند و هم به شکل بهتر از این با توجه به پتانسیل‌های خیلی عالی ورزش کشور رقابت‌ها را برگزار کند.

انوشیروانی در خصوص اینکه چقدر شانس پیروزی در انتخابات پیش رو فدراسیون وزنه‌برداری را دارد، گفت: تمام کاندیدا‌ها از شانس یکسانی برای پیروز شدن در انتخابات فدراسیون برخوردارند چرا که سیاست وزارت ورزش در این است که انتخابات به صورت دموکراسی برگزار شود و حق هیچ کاندیدایی پایمال نشود. ولی با این حال من برنامه‌های خود را جهت حضور قدرتمند در این انتخابات در کنار دوست عزیزم حسین مقامی آغاز کرده‌ایم و دیدگاه ما برگرداندن اعتماد به نفس و اعتقاد به وزنه برداری و ایجاد اتحاد مثبت در بین خانواده بزرگ وزنه‌برداری، از پیشکسوتان گرفته تا قهرمانان و هیئت‌های استانی است و اعضای محترم مجمع تمام تجربیات لازم برای تشخیص فرد توانمند و اصلح که بتواند وزنه‌برداری ایران را با توجه به پتانسیل المپیکی و جهانی اش به جایگاه حقیقی و واقعی اش برساند را دارند. البته به نظرم کسی که از برنامه‌ریزی بهتر و توانمند‌تر و معقول تری برخوردار باشد این شانس را دارد تا به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شود. امیدوارم انتخابات عادلانه‌ای را شاهد باشیم. در این ایام که باقیمانده تا شروع انتخابات ، فدراسیون حداقل ارتباط نزدیکی با هیئت‌های استانی گرفته و امیدوارم این شرایط باعث شود فدراسیون کمی از کمبود‌های چند ساله گذشته را جبران کند تا هیئت‌های استانی بتوانند از حداقل امکانات مورد نیاز استفاده کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در مورد کیانوش رستمی هم گفت: کیانوش زیر نظر برادرش که مربی وی هم محسوب می‌شود به تنهایی تمرین می‌کند و این مسئله از طرف فدراسیون مورد حمایت است و جدا از تیم ملی با شرایط خودش تمرین می‌کند.

وی درباره دعوت سعید علی حسینی به اردو تیم ملی وزنه‌برداری برای مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: او قرار است از چند روز دیگر به اردو تیم ملی وزنه‌برداری اضافه شود با این وجود در این مدتی که در اردو‌ها حضور نداشت من سعی کردم کمکش کنم تا انگیزه اش از دست نرود. با توجه به فرصت باقیمانده تا شروع رقابت‌های آسیایی به راحتی می‌تواند به مرز آمادگی لازم دست یابد،. او در بازی‌های آسیایی وزنه‌های ایده‌آلی را مهار کرد و این توانایی را دارد که پیش از قهرمانی آسیا دوباره به آنها دست یابد. علی‌حسینی یکی از ورزشکارانی است که می‌تواند در چین صاحب مدال طلا شود و حتی یکی از شانس‌های مدال آوری ما هم در المپیک توکیو است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *