خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان؛ دادگاه‎های آمریکا حقوق سیاه‎پوستان را نادیده می‎گیرند

6:00 - 13 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۹۳۵۵
روز شنبه یکی از دادستا‌ن‌های دادگاه آمریکا اعلام کرد ۲ افسر پلیسی که سال گذشته یک جوان سیاه‌پوست را به قتل رسانده‌اند با هیچ اتهامی مواجه نخواهند بود؛ این تنها یک نمونه از خشونت پلس آمریکا علیه شهروندان و به خصوص سیاه‌پوستان این کشور است که از سوی دادگاه‌های این کشور نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ، دادستان شهر «ساکرامنتو» در ایالت کالیفرنیا می‌گوید ۲ افسر پلیس که سال گذشته یک جوان سیاه‌پوست را به قتل رسانده بودند با هیچ اتهامی مواجه نخواهند بود.

«استفون کلارک»، جوان ۲۲ ساله سیاه‌پوست ماه مارس سال گذشته از سوی این ۲ افسر پلیس در خانه مادربزرگش هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود.

خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان و عدم توجه دادگاه آمریکا

 

شواهد حاکی از آن است که استفون کلارک در حالی که غیر مسلح نیز بوده هدف چندین گلوله قرار می‌گیرد.

قتل این جوان سیاه پوست موجب به راه افتادن اعتراضات گسترده علیه پلیس به دلیل استفاده از خشونت به خصوص علیه سیاه‌پوستان شد.

با این وجود «آنه ماری شوبرت»، دادستان ساکرامنتو در این باره می‌گوید: تردیدی نیست که یک انسان کشته شده است. تحقیقات چند ماهه در این باره بوده که آیا در تیراندازی روز ۱۸ مارس ۲۰۱۸ جرمی روی داده است یا خیر، پاسخ به این سؤال منفی است و در نتیجه هیچ مسئولیت جنایی نیز در این زمینه وجود ندارد.

 

خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان و عدم توجه دادگاه آمریکا

 

این حادثه تنها یکی از پرونده‌های خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان و به خصوص سیاه‌پوستان است که روزانه در این کشور روی می‌دهد، اما دادگاه آمریکا ان‌ها را نادیده می‌گیرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به نادیده گرفته شدن پرونده خشونت‌هی پلیس از سوی دادگاه آمریکه پرداخته و می‌نویسد پرونده‌های بسیاری از خشونت و تیراندازی پلیس آمریکا وجود دارند، اما محاکمه و محکومیت عاملان آن بسیار اندک است.

 

خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان و عدم توجه دادگاه آمریکا

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته: از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ در آمریکا ۸۰ افسر پلیس متهم به تیراندازی و قتل شده‌اند، اما در این بازه زمانی ۱۲ ساله نا ۳۵ درصد از این افسران محکوم شناخته شده‌اند و باقی آن‌ها یا در انتظار رأی دادگاه به سر می‌رند و یا پرونده‌شان بدون هیچ‌گونه محکومیتی مختومه شده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان و تحقیقات صورت گرفته احتمال کشته شدن سیاه‌پوستان از سوی پلیس در آمریکا سه برابر سفید پوستان است.

 

خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان و عدم توجه دادگاه آمریکا

 

کشتار سیاهان آمریکا از سوی پلیس در همه مناطق آمریکا یکسان نیست، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی از ایالت‌ها قتل سیاه‌پوستان از سوی پلیس ۸ برابر سفید پوستان است.

این اقدامات پلیس همواره موجب به راه افتادن تظاهرات‌های گسترده‌ای در آمریکا شده است، اما دادگاه آمریکا به بهانه‌های گوناگون بسیاری از این قتل‌ها را نادیده می‌گیرد.

 

خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان و عدم توجه دادگاه آمریکا

 

این در حالی است که بر اساس آخرین شواهدی که از سوی موسسه عدالت Vera منتشر شد، عملکرد سیستم عدالت کیفری آمریکا به گونه‌ای است که علیه جامعه سیاه پوستان به طور نظام‌مند و ریشه‌دار است.

رفتار نژادپرستانه با سیاه پوستان حاکی از آن است که چگونه تاریخچه نژادپرستی و ستم در آمریکا همچنان در نظام عدالت کیفری این کشور ظاهر می‌شود و رفتار غیر اخلاقی با سیاه پوستان ماندگار است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *