رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبات قیمت میوه شب عید/ کیفیت میوه‌های عید مناسب است

15:02 - 12 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۹۲۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه صنف بار فروشان گفت: سیب و پرتقال در مجموع میزان ۷۰ هزار تن برای بازار شب عید ذخیره شده که این دو قلم از کیفیت بالایی برخوردار اند همچنین تلاش شده تا برای بازار شب عید افزایش قیمت نداشته باشیم.

ثبات قیمت میوه برای شب عید/ میوه‌های عید از کیفیت زیادی برخوردار اندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حسن صابری در خصوص ذخیره سازی سیب و پرتقال برای بازر شب عید اظهار کرد: به کمک ستاد تنظیم بازار ۴۰ هزار تن پرتقال و ۳۰ هزار تن سیب در انبار‌ها و سردخانه‌ها ذخیره شده است که این ۷۰ هزار تن پرتقال و سیب در هر شهر به میزان مورد نیاز آن شهر تقسیم شده و از ۲۵ اسفند ماه در بازار عرضه خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه توزیع میوه در شهرستان‌های مختلف تصریح کرد: هنوز تصمیم گیری دقیق صورت نگرفته، اما به احتمال زیاد و طبق سال‌های گذشته بیش از نیمی از مقدار کل، در میادین وابسته به شهرداری عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بار فروشان در ادامه افزود: حجم زیادی از سیب و پرتقال در چند ماه گذشته به کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر شد که اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد قیمت این دو قلم میوه در بازار شب عید افزایش می‌یافت، اما در ادامه با دستور وزیر صمت از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند صادرکردن سیب و پرتقال ممنون شد که این امر کمک شایانی به کنترل بازار کرد و باعث شد تا شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی در قیمت پرتقال باشیم.

صابری با بیان این که وزارت صمت برنامه ریزی‌ها خود را شروع کرده است اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار نیز تدابیر لازم را اتخاذ کرده و مسئولین مربوطه نیز اقدامات لازم را برای ذخیره سازی انجام داده و با توجه به میزان ذخیره سازی شده انتظار می‌رود که کمبودی در بازار ایجاد نشود و افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی در خصوص قیمت پرتقال و سیب در بازار شب عید گفت: کمیته‌ای در این صنف متشکل از اتحادیه میوه فروش‌ها و اتحادیه بار فروش ها، نماینده جهاد کشاورزی و نماینده اتاق اصناف وجود دارد که ابتدای هر هفته نرخ میوه‌ها اعلام می‌شود، اما هم اکنون برای قیمت گذاری بازار میوه شب عید زود است که با توجه به تدابیر صورت گرفته انتظار می‌رود قیمت‌ها طبق نرخی که هم اکنون در بازار وجود دارد، شب عید نیز همین نرخ‌ها باشد.

رئیس اتحادیه صنف بار فروشان در رابطه با کیفیت میوه‌ها توضیح داد: تلاش شده تا میوه‌های ذخیره سازی شده از نظر کیفی از سطح بالایی برخوردار باشند که مردم برای عید میوه‌های با کیفیت را خریداری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *