واکنش حزب الله به تروریستی خواندن این گروه از سوی دولت انگلیس

12:38 - 10 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۸۵۸۲
حزب الله روز جمعه در بیانیه‎ای به قرار گرفتن شاخه نظامی و سیاسی این گروه در فهرست گروه‎های تروریستی انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ، حزب الله لبنان روز جمعه طی بیانیه‎ای ضمن محکومیت شدید اقدام انگلیس در قرار دادن هر دو شاخه نظامی و سیاسی این گره در فهرست گروه‎های تروریستی تاکید کرد: مقاومت لبنان علیه اشغالگری اسرائیل است و هر کشوری که میزبان تروریست‎هاست یا آن‌ها را حمایت می‎کند حق متهم کردن حزب الله به ارتباط با تروریسم را ندارد.

حزب الله با اشاره به اینکه اتهاماتی که دولت انگلیس علیه مقاومت لبنان مطرح کرده آزادگان جهان را فریب نمی‎دهد می‎افزاید: آزادگان انگلیس به خوبی می‎دانند که چه کسی تروریسم را در منطقه ایجاد و پشتیبانی کرده و همچنان جنایاتش را می‎پوشاند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا و اذناب بین المللی و منطقه‎ای این کشور مسئول جنایات رخ داده در سوریه، عراق و یمن هستند.

بیانیه حزب الله می‎گوید که تصمیم انگلیس در قرار دادن این گروه در فهرست گروه‎های تروریستی توهین به احساسات و اراده ملت لبنان که حزب الله را نیرویی اساسی می‎دانند، است.

این بیانیه در پایان بر مقاومت حزب الله در برابر اسرائیل و تروریسم تکفیری تاکید داشته و می‎افزاید که هیچ چیزی مانع حزب الله در دفاع از لبنان و آزادی و استقلال این کشور نمی‎شود.

وزارت کشور انگلیس اوایل هفته جاری اعلام کرد شاخه سیاسی و نظامی حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور درج کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *