اتاق بازرگانی نباید دولتی فکر کند

12:07 - 06 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۷۳۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
یک فعال بخش خصوصی معتقد است در شرایطی که دولت به عنوان بازیگری قدرتمند در تمام سال‌های گذشته در اقتصاد ایران حضور داشته، اتاق بازرگانی به عنوان تنها نماینده رسمی بخش خصوصی باید تلاش کند از حرکت به سمت نگاه‌های دولتی فاصله بگیرد.

اتاق بازرگانی نباید دولتی فکر کندرحمت الله قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد اظهار کرد: با وجود تمام صحبت‌ها و مسائلی که مطرح شده، همچنان دولت بخش عمده‌ای از اقتصاد ایران را در اختیار دارد و تصدی گری اش در بسیاری از حوزه‌ها تثبیت شده و در چنین فضایی بخش خصوصی باید از اندک فضایی که در اختیار دارد بیشترین استفاده را ببرد.

به گفته وی، اتاق بازرگانی که سال‌های طولانی از فعالیتش می‌گذرد اصلی‌ترین سنگر بخش خصوصی بوده، اما با این وجود لااقل در سال‌های اخیر نتوانسته استقلال فکری خود را به درستی حفظ کند و به نظر می‌رسد در بسیاری از مسائل اتاق به نوعی دولتی فکر کرده است.

دبیر اتحادیه کشوری آسانسور با بیان اینکه شفافیت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های امروز اقتصاد ایران است، گفت: بخش خصوصی به عنوان بخشی که همواره عملکردش قابل رصد بوده و بر اساس محاسبات واقعی اقتصاد عمل کرده، در پارلمان خود نیز باید بر اساس شفافیت عمل کند. نمی‌توان انتظار داشت از اصلاح شرایط اقتصادی کشور سخن گفته شود، اما برای مبارزه با فساد راه حلی ارائه نشود. اتاق بازرگانی باید شفافیت و مبارزه با فساد را به عنوان اولویتی غیر قابل چشم پوشی در نظر بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *