بیش از ۱۲ میلیارد ریال به زندانیان و خانواده‌های آنان کمک شده است / آزادی ۳۲ زندانی در ۹ ماهه امسال

12:04 - 06 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۷۲۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از اعطای بیش از ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.
بیش از ۱۲ میلیارد ریال به زندانیان و خانواده‌های آنان کمک شده است / آزادی ۳۲ زندانی در ۹ ماهه امسالجبار باقری مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح عملکرد ۹ ماهه ۹۷ انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار کرد: بیش از ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان در نه ماهه اول سال جاری اعطا شده است.

وی گفت: در بخش پذیرش و تشخیص ۱۶ هزار مراجعه به دفاتر انجمن مستقر در زندان‌های استان تهران انجام که ۹۸۷۰ مورد مشاوره حضوری، ۱۰۶۸۳ مورد مشاوره تلفنی و ۵۳۸ مورد تشکیل پرونده دائم و موردی بوده است.

باقری افزود: انجمن بابت پرداخت ۲۳۲۲ مورد خدمت به خانواده‌های زندانیان در قالب پرداخت مستمری، کمک هزینه زندگی، اجور معوقه منزل، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه زندگی و کمک هزینه درمانی بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه کرده که توانسته‌ایم بخشی از مشکلات خانواده‌ها را مرتفع سازیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مددجویان با همکاری خانه کارآفرینی یاس بیان کرد: تعداد ۱۱۶ نفر از خانواده‌های زندانیان آموزش دیده اند که پس از آموزش محصولات خود را در منزل تولید می‌کنند.

وی کمک‌های حمایتی شامل رضایت شاکی، پیگیری پرونده‌های قضایی و ... را ۲۸۳۸ مورد و پرداخت سبد کالا را ۵۸۷ مورد به ارزش ۵۴۴ میلیون ریال در نه ماهه سال ۹۷ عنوان کرد.

باقری خاطر نشان کرد: به منظور رفاه حال زندانیان مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال به زندان‌ها در قالب تنخواه و هزینه درمان در اختیار مددکاران زندان قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ضمن تشکر از خیرین نیک اندیش در بخش کمک به آزادی زندانیان گفت: انجمن در طول ۹ ماهه سال ۹۷ بابت آزادی ۳۲ زندانی مبلغ یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی هزینه کرده است.

وی افزود: طرح آموزش پیشگیری از آسیب‌های پرخطر در زندان‌ها با انعقاد قرارداد انجمن با سازمان ملل از سال ۸۵ آغاز شده و همچنان این خدمات با تمدید قرارداد ادامه دارد. بر این اساس انجمن حمایت زندانیان در قرارداد جدید با بکارگیری ۷۷ نیرو در قالب ۱۰ نفر پزشک و ۶۷ مشاور در زندان‌های ۳۰ استان کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال در زمینه کاهش آسیب رفتار‌های پرخطر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *