آموزش و پرورش کارآمد مهمترین عامل موفقیت کشور‌ها است/ دولت به تنهایی از پس هزینه آموزش برنمی آید

12:18 - 05 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۶۹۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: آموزش و پرورش کارآمد مهمترین عامل موفقیت کشور‌ها است.

آموزش و پرورش کارآمد مهمترین عامل موفقیت کشور‌ها است/ دولت به تنهایی از پس هزینه آموزش برنمی آید

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مجتبی زینی وند در اولین نمایشگاه ارائه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی بیان کرد: این نمایشگاه ارائه دستاورد‌های آموزش و پرورش است و امیدواریم سال آینده از تمام استان‌ها در این نمایشگاه شرکت کنند.

زینی وند در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه باید در سراسر کشور برگزار شود و نیاز به چارچوب و دستور العمل مشخص دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: آینده از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی آن بتواند جوانان را آموزش دهد. هر کشوری که در این موضوع شرکت کند موفق می‌شود. عوامل اصلی ثروت یک کشور آموزش است و در همچنین در میزان توسعه یافتگی کشور نیز تاثیر گذار و آموزش شاخص توسعه یافتگی است. آموزش و پرورش کارآمد مهمترین عامل موفقیت کشور‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته ۷۰ درصد هزینه آموزش را دولت تامین می‌کند و بقیه را مردم افزود: تقویت مدارس غیر دولتی بالا بردن سهم مردم در امر آموزش است. دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های آموزش و پرورش را تامین کند.

 زینی وند گفت: مهمترین فلسفه وجودی این مدارس غیر دولتی پاسخگویی به نیاز‌های مردم ایجاد انتخاب مدارس و کیفیت بخشی بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در ادامه بیان کرد: برخی مدارس غیر دولتی با گرفتن شهریه‌های اضافی هویت این مدارس را خدشه دار می‌کنند.

زینی وند در ادامه با بیان اینکه برخی موسسین به قانون پایبند نیستند افزود: از همه مسئولان خواهش می‌کنم جلوی اقدامات این افراد را بگیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *