رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۶ ایالت آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند

8:14 - 30 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۵۳۲۰
خبرگزاری رویترز گزارش داد که ائتلافی از ۱۶ ایالت آمریکا به سردستگی ایالت کالیفرنیا از ترامپ و مقامات ارشد دولت وی به دلیل اعلام وضعیت اضطراری با هدف تصویب بودجه ساخت دیوار در مرز‌های مکزیک شکایت کردند.

16 ایالت آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل ، ۱۶ ایالت آمریکا به ریاست دادستان کل ایالت کالیفرنیا از دولت ترامپ شکایت کردند.

این شکایت در یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای در ایالت کالیفرنیا پس از آن به ثبت رسیده که روز جمعه دونالد ترامپ در راستای رسیدن به هدف خود مبنی بر تصویب بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

علاوه بر کالیفرنیا، دادستان ایالت‌های کلرادو، کانکتیکت، دلاوِر، هاوائی، ایلینوی، مین، مریلند، میشیگان، مینه‌سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اورگن و ویرجینیا با این شکایت همراهی کرده‌اند.

«خاویر باکرا»، دادستان کل ایالت کالیفرنیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: در روز رئیس جمهور ما ترامپ را به دادگاه می‌کشانیم تا سوء استفاده وی از قدرت ریاست جمهوری را متوقف کنیم.

کاخ سفید تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در تلاش برای فراهم کردن بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ترامپ در تلاش برای محقق ساختن وعده انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مبنی بر ایجاد دیوار مرزی برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی که به اعتقاد وی عامل مهمی در افزایش جرم و قاچاق مواد مخدر به آمریکا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا می‎گوید که ساخت دیوار برای مقابله با این موارد کارآمد است.
اختلاف نظر در تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری مدنظر ترامپ برای ساخت این دیوار که پیشتر به دلیل مخالفت کنگره سبب تعطیلی ۳۵ روز دولت آمریکا شده بود، به چالشی لاینحل میان کنگره و دولت آمریکا مبدل شده است. پس از بازگشایی مجدد دولت آمریکا کنگره طرحی ۱.۵ میلیارد دلاری را برای برقراری امنیت در مرز با مکزیک تصویب کرد، اما ترامپ در مخالفت با این بودجه روز جمعه اعلام وضعیت اضطراری کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *