تعلیق ۱۵۲ کشیش در مکزیک به اتهام آزار جنسی کودکان

8:19 - 23 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۳۲۰۹
مقامات کلیسای کاتولیک در مکزیک گزارش دادند که طی ۹ سال گذشته در این کشور دست‌کم ۱۵۲ کشیش در این کشور به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان از کار خود کنار گذاشته شده‌اند.

تعلیق 152 کشیش در مکزیک به اتهام آزار جنسی کودکانبه گزارش گروه بین‌الملل ، اسقف اعظم شهر «مونتری» در شمال مکزیک اعلام کرد که در طول ۹ سال گذشته در این کشور دست‌کم ۱۵۲ کشیش به اتهام آزار جنسی کودکان از کار برکنار شده‌اند.

«روجلیو کابررا» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفته است: برخی از کشیش‌های بزهکار در زندان هستند، برخی دیگر تعلیق شده‌اند، در طول ۹ سال گذشته دست‌کم ۱۵۲ کشیش از کار برکنار شده‌اند.

این بیانیه کلیسای مکزیک در بحبوحه رسوایی‌های جنسی گسترده در کلیسای کاتولیک بسیاری از کشور‌ها شامل آمریکا، شیلی، استرالیا و آلمان منتشر می‌شود.

مکزیک پس از برزیل دارای بزرگترین جامعه‌ی کاتولیک است.

طی ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی از آزار و سوء استفاده جنسی در کلیسا منتشر شده تا جایی که این رسوایی‌های جنسی انتقادات بسیاری را در سراسر جهان علیه کلیسای کاتولیک و مقامات آن به همراه داشته است.

موضوع رسوایی جنسی کلیسا و مقامات آن تنها محدود به این ماجرا نبوده و ماه آگوست نیز مقامات پنسیلوانیا گزارشی منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوء استفاده جنسی و تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چند دهه است.

اوایل ماه ژانویه نیز خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که طی ۴ ماه گذشته نام بیش از ۱۰۰۰ کشیش متهم به آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک در سراسر آمریکا منتشر شده که لیست تنها مربوط به ۵۰ مورد از قلمرو‌های کلیسا است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *