رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب/ نمایشگاه «اقتدار ۴۰»/ مسیر‌های دوازده‌گانه راهپیمایی «یوم‌الله ۲۲ بهمن»/ بهار چهل سالگی؛ آغازی برای تکامل

7:00 - 19 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۱۵۴
حوزه تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
تشکل‌ها و شخصیت‌ها در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حوزه تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: هر جا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب‌مانده‌ایم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور به دست آورده‌ایم ولی هر جا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب‌مانده‌ایم.

تطهیر اقدامات مفسدانه و نابحق رژیم پهلوی کار عبث است/ دولت‌ها بر اساس قانون اساسی حرکت کنند/ قوه قضاییه کاملا شفاف عمل می‌کند/ عکس وزیر با هواپیمایی که بوی نو می‌داد لازم نبود
عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌گوید با عدالت هدف‌گذاری شده نظام جمهوری اسلامی خیلی فاصله داریم. ولی در قیاس با قبل از انقلاب می‌توان گفت، آن موقع عدالتی وجود نداشت اما هم اکنون یک عدالت اجتماعی برقرار است به طوری که مثلا قوه قضاییه ما کاملا شفاف عمل می‌کند...

بهار چهل سالگی؛ آغازی برای تکامل
 امسال چهلمین سال شروع بهار انقلاب را جشن می‌گیریم در حالی که ظلم و ستم طاغوت به پایان رسیده است و شکوفه‌های انقلاب به ثمر نشسته‌اند. شکوفه‌های آن دوران اکنون خود، نهالی‌هایی هستند مثمر که با تنفس هوای بهاری در لطافت این هوا نیز نقشی موثر دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت: ۸۰ درصد انتظارات نظام از سیاست‌های کلی برآورده نشده است
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: الزامات تحقق سیاست‌های کلی در این دوره مجمع ذهن ما را به خود مشغول کرده، ۸۰ درصد انتظارات نظام از سیاست‌های کلی تا کنون برآورده نشده است. اگر این سیاست‌ها و به خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا می‌شد، با تحریم و فشار، نباید به این وضعیت دچار می‌شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت: آمریکا قطعا در ونزوئلا هم شکست خواهد خورد
 عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها اهداف بزرگی در منطقه غرب آسیا داشتند، اما این اهداف توسط انقلاب اسلامی نقش برآب شد و زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی بایستند از اقدامات خود خسته شدند و اکنون تمام تمرکزشان را بر روی منطقه آمریکای جنوبی یعنی ونزوئلا گذاشته اند که قطعاً درآنجا هم شکست خواهند خورد.

معاون فرهنگی سپاه: آمریکا با بیش از ۴۰ میلیون گرسنه مواجه است
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی که زمانی گندم‌ها را به دریا‌ها می‌ریخت تا قیمت گندم را به دل بخواه خود تنظیم کند امروزه با بیش از ۴۰ میلیون گرسنه مواجه است.

منتظر «آن سو» نباشیم؛ در جنگ اقتصادی به سرداران و سربازان «از خود گذشته» نیاز داریم
امروز به سرداران و سربازان از خود گذشته در میدان جنگ اقتصادی نیاز داریم. نباید که چشمانمان به آن سوی مرز‌ها باشد بلکه باید برتوان داخلی تکیه کنیم.

مسئول دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب: نمایشگاه «اقتدار ۴۰» نشان‌دهنده خوداتکایی کشور است
مسئول دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ در مصلی امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح نشان‌دهنده خوداتکایی کشور است.

رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب به روایت یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اگر ریزش داشت، رویش‌هایی هم دارد که نمونه آن جوانان مدافع حرم و امثال شهید حججی و هزاران جوانی است که آماده‌اند از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند و در مقابل آن‌ها دشمن خشت بر آب می‌زند.

آیت‌الله یزدی: ولی فقیه اختیارات امام معصوم(ع) را دارد
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: در بازنگری قانون اساسی کلمه «مطلق» اضافه شده است یعنی در واگذاری شئون امام معصوم(ع) به فقیه وقت، هیچ گونه محدودیتی نیست.

مجلس خبرگان رهبری مردم را برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد
 مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و تأکید بر دستاورد‌های انقلاب اسلامی از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

خدا با انقلاب اسلامی دوستان خود را عزیز کرد
 دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت الهی به مردم ما بوده است، گفت: خداوند با انقلاب اسلامی دشمنان خود را ذلیل و دوستان خود را عزیز کرد.

مسیر‌های دوازده‌گانه راهپیمایی «یوم‌الله ۲۲ بهمن» اعلام شد
رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مراسم روز ۲۲بهمن از ساعت ۹ صبح در تهران از ۱۲ مسیر برگزار می‌شود و راهپیمایان حرکت خود را به سمت میدان آزادی ادامه خواهند داد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد
 آیت‌الله مکارم شیرازی آحاد ملت را به حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کرد.

ولایتی: آمریکا بخواهد یا نخواهد باید سوریه را ترک کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مثلث ارتجاع منطقه در مقابل سوریه شکست خوردند و آمریکایی‌ها چه بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند. اکنون ۹۰ درصد خاک سوریه در تسلط دولت سوریه است و باقی نیز به‌زودی توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *