اعطای تسهیلات صفر درصد به رانندگان تاکسی

17:13 - 15 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۱۵۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تفاهم نامه همکاری اعطای تسهیلات صفر درصد به رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری با رویکرد پوشش بیمه‌ای با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور امضاء شد.

به گزارش گروه جامعه برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه همکاری اعطای تسهیلات صفر درصد به رانندگان حمل و نقل عمومی شهری شامل تاکسی و اتوبوس با رویکرد پوشش بیمه‌ای با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور امضاء شد.

این تفاهم نامه دوشنبه ۱۵ بهمن طی مراسمی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به امضای مدیران عامل یک بانک عامل، یک رکت بیمه‌ای و اتحادیه‌های تاکسیرانی‌ها و اتوبوسرانی‌های شهری کشور رسید.

جمالی نژاد در این مراسم طی سخنانی گفت: طرح پوشش بیمه‌ای رانندگان حمل و نقل عمومی شهری با تسهیلات قرض الحسنه صفر در صد در راستای اجرای طرح‌های حمایتی ویژه رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح که برای اولین بار در قالب توافق‌نامه‌ای چند جانبه منعقد می‌شود و این بانک عامل پرداخت تسهیلات بدون سود در قالب کارت اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون ریال در حوزه رانندگان تاکسی و تا سقف ۶۰ میلیون ریال در حوزه رانندگان اتوبوس شهری اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: با این کارت به متقاضیان این امکان داده می‌شود تا از خدمات بیمه تکمیل درمان، بیمه شخص ثالث و سایر بیمه نامه‌های مورد نیاز تا سقف در نظر گرفته شده استفادو در اقساط ۱۲ ماهه بدون پیش پرداخت و با سود صفر درصد نسبت به باز پرداخت آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این اعتبار به صورت سیستمی و بدون نیاز به مراجعه مجدد راننده به بانک برای سال‌های بعدی نیز تمدید می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلانشهر‌های ما با ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: ما تنها نمی‌توانیم نظاره گر باشیم و باید برای جوان شدن حمل و نقل عمومی اقدام کنیم و طرح‌هایی نظیر نوسازی ۶۷ هزار تاکسی که راه مهمی برای کاهش آلودگی و ترافیک به شمار می‌رود را پیگیری و اجرا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *