رفعتی: اگر در فضای مجازی توهینی به وجود بیاید مسئولیتش با باشگاه است/ داوران خط می‌توانند پنالتی هم اعلام کنند

13:17 - 14 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۱۰۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: اگر در فضای مجازی توهینی به وجود بیاید مسئولیتش با باشگاه است ضمن اینکه کمیته انضباطی هم خیلی خوب فضای مجازی را رصد می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ، داود رفعتی در حاشیه مراسم هم‌اندیشی مسئولان کمیته داوران و سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های لیگ برتری اظهاراتی را انجام داد که گزیده‌ای از آن را در زیر از نظر می‌گذرانید:

*این برنامه را آفلاین جلو می‌رویم و در بازی استقلال هم استفاده خواهیم کرد تا مجوزهای فیفا را بگیریم و اصلا بازی‌ها متوقف نمی‌شود.

*فیفا به ما اعلام نکرده که آنلاین استفاده کنیم. مکاتبه کردیم که نرم‌افزار ما را ببینند، قرار است جلسه‌ای برگزار شود که سیستم آفلاین ما را ببینند تا به نتیجه برسیم. این سیستم در بازی استقلال و تراکتورسازی هم به صورت آزمایشی اجرا شده بود. در اسفندماه یک کلاس آموزشی هم برگزار می‌کنیم که اشتباهات را بررسی کنیم.

*جای قرار گرفتن داوران خط قسمتی از زمین است که نقطه کور داور وسط است و بیشتر خطاها آنجا صورت می‌گیرد، اگر توپ به گل برود و داور و کمک‌داور نبیند او متوجه می‌شود، ضمن اینکه به کمک داور هم کمک می‌کند. در محوطه هجده‌قدم می‌تواند خطاهایی که در دیدش هست را پنالتی اعلام کند ولی در هر حال تصمیم نهایی با داور است.

*از آقایان تاج و بهاروند درخواست می‌کنیم که درباره دستمزد داوران افزایشی داشته باشیم.

*اگر در فضای مجازی توهینی به وجود بیاید مسئولیتش با باشگاه است. کمیته انضباطی هم خیلی خوب فضای مجازی را رصد می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *