نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
به گزارش سپاه نیوز، بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله قاصم الجبارین
فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ
به دنبال نقض آتشبس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمانشکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانهی ممانعت از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز، به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.
بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود. در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گستردهتر از این خواهد بود.
پیش از این صداوسیما اعلام کرد: دقایقی قبل صدای انفجار در طاهرویه سیریک شنیده شد.
خبرنگار صداوسیما در سیریک گزارش داد: ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد.
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیدهها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
سنتکام به صورت رسمی حمله به اهدافی در ایران را تایید کرد
سازمان تروریستی سنتکام اعلام کرد که امروز مواضع ذخیرهسازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.
طبق ادعای این سازمان، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتیای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود.
سنتکام مدعی شده این حمله نقض آشکار توافق آتشبس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بینالمللی بوده است.
انتهای پیام/


