استقرار میز خدمت قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور/ تأکید بر رسیدگی بیواسطه و پیگیری تا حصول نتیجه
امروز جمعه، پنجم تیرماه ۱۴۰۵، همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضاییه، محل نماز جمعه در دانشگاه تهران میزبان مسئولان و مدیران ارشد قضایی بود تا در فضایی صمیمانه، شنوای دغدغهها، مشکلات و درخواستهای حقوقی و قضایی نمازگزاران و مراجعین باشند.
برپایی میزهای خدمت در روز جمعه، بخشی از برنامه مدون دستگاه قضا در راستای رویکرد «مردمداری» و «تکریم مراجعین» است که در سراسر کشور با جدیت دنبال میشود. هدف از این اقدام، حذف واسطهها، تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی و تسریع در روند رسیدگی به پروندههاست.

در این میز خدمت، علاوه بر نمایندگان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مدیران و نمایندگانی از بخشهای مختلف دستگاه قضا از جمله دادگستری کل استان تهران، دادستانی تهران، مرکز توسعه حل اختلاف، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، سازمان پزشکی قانونی و سازمان تعزیرات حکومتی حضور یافتند تا ضمن بررسی پروندهها و استماع مشکلات، دستورات مقتضی را در چارچوب موازین قانونی صادر کنند.
همچنین میز خدمت قضایی دادگستریهای سراسر کشور همزمان در محل برگزاری نماز جمعه برگزار شد.

این اقدام در راستای دستورات موکد ریاست قوه قضاییه مبنی بر تکریم مردم و رفع مشکلات در چارچوب قانون صورت میگیرد.
مسئولان قضایی پس از دریافت مشکلات و ارجاع درخواستهای مردمی به واحدهای مربوطه، نسبت به پیگیری پرونده تا رسیدن به نتیجه نهایی و پاسخگویی به اربابرجوع، پیگیری خواهند کرد.
پس از پایان دیدارهای چهرهبهچهره امروز، گزارشها و نتایج حاصله جهت جمعبندی و پیگیریهای ستادی، به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه منعکس خواهد شد.
انتهای پیام/


