رئیس کل دادگستری بوشهر: تعامل و همافزایی، کلید حل مشکلات شهری است
مهدی مهرانگیز در دیدار با سرپرست شهرداری بوشهر که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته، با اشاره به اهمیت خدمات شهرداری در زندگی روزمره شهروندان گفت: شهرداری به عنوان پیشانی خدمترسانی در شهر شناخته میشود و عملکرد آن مستقیماً با رفاه و آسایش مردم در ارتباط است و دادگستری استان با هدف صیانت از حقوق عامه و تسهیل در خدمترسانی، تعامل با مدیریت شهری را یک ضرورت میداند.
قانونمداری؛ خط قرمز دستگاه قضا در پروژههای شهری
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه تعامل به معنای نادیده گرفتن مقررات نیست، تأکید کرد: دستگاه قضا از تمامی پروژههای عمرانی و اقدامات توسعهای شهرداری که در چارچوب ضوابط قانونی و با رعایت حقوق بیتالمال انجام شود، قاطعانه حمایت میکند و رویکرد ما در دادگستری، پیشگیری از توقف پروژهها است، مشروط بر آنکه شفافیت و قانونمداری در تمامی مراحل اجرایی سرلوحه امور باشد.
رفع موانع و گرهگشایی از مشکلات شهروندان
مهرانگیز در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت شناسایی و رفع موانع پیشروی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: برخی گرههای شهری که اکنون در مسیر خدمترسانی ایجاد شده است، نیازمند همافزایی دستگاههای اجرایی و نظارتی است و دادگستری استان بوشهر آمادگی دارد تا با تشکیل جلسات مشترک تخصصی، در چارچوبهای قانونی، برای رفع این موانع و گرهگشایی از کار مردم با شهرداری همکاری داشته باشد.
نظارت بر حقوق عامه
رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کنار حمایت از شهرداری، وظیفه نظارتی خود را نیز به دقت انجام میدهد تا حقوق شهروندان در پروژههای شهری تضییع نشود، زیرا هدف مشترک ما و شهرداری، ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه متوازن شهر بوشهر است و انتظار داریم در سایه این تعاملات، شاهد بهبود وضعیت خدمترسانی در سطح استان باشیم.
در پایان این دیدار، سرپرست شهرداری بوشهر نیز ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، بر عزم مجموعه شهرداری برای رعایت دقیق قوانین و ضوابط در تمامی امور اجرایی تأکید کرد و خواهان استمرار حمایتهای قانونی دستگاه قضایی برای پیشبرد سریعتر پروژههای کلان شهری شد.
انتهای پیام/


