مراسم تجلیل از بازنشستگان و کارکنان نمونه دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد
در آستانه هفته قوه قضائیه، مراسم تکریم بازنشستگان و تجلیل از کارکنان نمونه دادگستری و سازمانهای تابعه قوه قضاییه در استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
در این مراسم محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز هفتم تیر، شهید بهشتی را معمار اصلی دستگاه قضایی و بزرگترین احیاگر افکار دینی در دوران معاصر دانست که با تاسی از اندیشههای امام خمینی (ره) به خوبی توانست از دین اسلام در مقابل اندیشههای فاسد دفاع کند.
رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر در حوزه عدالتخواهی، به تشریح عملکرد آماری مراجع قضایی استان در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۴ موجودی پروندهها در مراجع قضایی استان ۵۳ هزار فقره بود که با ورود ۳۴۹ هزار و ۹۳ پرونده جدید، با تلاش بیوقفه کارکنان، توانستیم ۳۴۸ هزار و ۶۶۰ پرونده را مختومه کرده و موجودی را به ۵۴ هزار پرونده کاهش دهیم.
رزم با تأکید بر ارتقای کیفیت خدمات قضایی، افزود: در حال حاضر متوسط زمان رسیدگی به پروندهها به ۷۲ روز کاهش یافته و نرخ ابلاغ احکام و لوایح قضایی به ۹۶ درصد رسیده است. وی اضافه کرد: همچنین با مدیریت دقیق، تنها ۳۰ پرونده غیرمتعارف در محاکم استان باقی مانده است.
وی در پایان با خطاب قرار دادن بازنشستگان و کارکنان نمونه، از تلاشهای مستمر آنان در مسیر اجرای عدالت قدردانی کرد و تأکید نمود که این دستاوردها حاصل تعهد و مجاهدت همکاران در انجام بیش از ۱۱۲ هزار وقت رسیدگی و ۲۵۰ هزار وقت نظارتی در سطح استان است.
انتهای پیام/


