حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر و قضات استان در زندان مرکزی بوشهر/ اعطای مرخصی به ۵۰۰ زندانی و آزادی ۱۰۰ زندانی
در ادامه برنامههای مستمر و میدانی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در راستای رسیدگی مستقیم به مسائل و مشکلات زندانیان، مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه به همراه اعضای شورای، تمامی قضات دادگاههای شهرستان بوشهر، قضات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر و همچنین قضات دادگاه تجدیدنظر استان، در زندان مرکزی بوشهر حضور یافتند و به صورت چهره به چهره با زندانیان دیدار و گفتوگو کردند.
در این بازدید، مسئولان قضایی استان ضمن استماع درخواستها، مشکلات و مطالبات زندانیان، پروندههای آنان را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را در چارچوب قانون برای تسریع در رسیدگی به درخواستهای مطرح شده صادر کردند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این بازدید با تأکید بر ضرورت رسیدگی مستقیم و بیواسطه به مشکلات زندانیان اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضایی، توجه به حقوق زندانیان و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندانها و فراهم کردن زمینه بازگشت افراد واجد شرایط به آغوش خانواده و جامعه است.
مهرانگیز افزود: حضور قضات در زندانها و دیدار مستقیم با زندانیان، فرصت مناسبی برای بررسی دقیق وضعیت پروندهها، رفع موانع قانونی و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای اجرای عدالت و رعایت حقوق شهروندی است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان بوشهر در چارچوب قانون و با رعایت حقوق بزهدیدگان، از تمامی ظرفیتهای قانونی برای کمک به زندانیان واجد شرایط و تحکیم بنیان خانواده آنان استفاده خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در نتیجه این بازدید و بررسی درخواستهای زندانیان، با اعطای مرخصی به ۵۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت شد و همچنین زمینه آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان از طریق اعطای مرخصی منتهی به آزادی فراهم شد.
گفتنی است این برنامه در راستای سیاستهای تحولی قوه قضاییه و به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور گسترده قضات استان در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد.
انتهای پیام/


