شیخ نعیم قاسم: حزبالله بر ضرورت عقبنشینی کامل رژیم صهیونیستی تاکید دارد/ ایران پذیرش توافق را به توقف کامل جنگ علیه لبنان مشروط کرد
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان در سخنانی در مراسم عاشورایی گفت: جبهه مقاومت با اتخاذ تصمیمی قاطع و آشکار، از فاز «صبر راهبردی» عبور کرده و رسماً وارد مرحله نبرد و رویارویی فعال در میدان شده است.ارزیابی شرایط حاکم در تاریخ دوم مارس، پتانسیل و ضرورت لازم را برای ورود به این فاز جدید فراهم ساخت؛ گامی که به معنای پشتیبانی عملی و علنی از جمهوری اسلامی ایران و افزودن وزنه قدرتمند جدیدی به توازن قوای موجود در منطقه است.
نعیم قاسم ادامه داد: پیش از این، کشورهای عربی، بازیگران بینالمللی و ابرقدرتها همواره درصدد بودند موضع ما را در صورت بروز جنگ احتمالی میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایران بسنجند؛ اما مقاومت با هوشمندی، پاسخ مستقیمی به این گمانهزنیها نداد.
دبیرکل حزبالله لبنان خاطرنشان کرد: دشمنان انتظار داشتند در صورت حمله به ایران، مقاومت لبنان سکوت کند تا آنها بتوانند ایران را در انزوا هدف قرار دهند؛ اما با ورود ایران به این نبرد، حزبالله زمان را مناسب دید و با قدرتی استثنایی وارد فاز پشتیبانی عملی شد.
وی ادامه داد: این سطح از پایداری و استقامت، فراتر از پیشبینیهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بود، چرا که شناخت درستی از گزینهها و توانمندیهای مقاومت نداشتند.
شیخ نعیم قاسم، تاکید کرد: این اقدامات میدانی حائز اهمیت، در نهایت دشمن را مجبور به پذیرش آتشبس کرد و در مرحله بعدی، عقبنشینی کامل صهیونیستها از خاک لبنان باید محقق شود.نقش ایستادگی، صداقت و وفاداری جمهوری اسلامی ایران در این پیروزی کلیدی بود؛ تا جایی که تهران هرگونه توافق را منوط به پایان کامل جنگ علیه لبنان دانست.
دبیرکل حزبالله لبنان خاطرنشان کرد: اگر حمایتهای شرافتمندانه ایران نبود، کشورهای منطقه توان ایستادگی نداشتند. از این رو، پس از این مرحله، کشورهای همسایه که در دین و آرمان با ایران مشترک هستند.
انتهای پیام/



