حضور میدانی دادستان مازندران در میان مردم ساری؛ پاسخگویی بیواسطه به مطالبات و پیگیری فوری حقوق عامه
علیاکبر عالیشاه سوادکوهی، دادستان مرکز استان مازندران در حاشیه دیدار مردمی در میدان امام حسین (ع) ساری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت اقدامات جهادی مسئولان قضایی اظهار کرد: دادسرای مرکز استان مازندران در راستای تسهیل دسترسی مردم به مسئولان، با حضور در میان مردم تلاش میکند بیواسطه و در سریعترین زمان ممکن به درخواستها، مطالبات و مشکلات آنان رسیدگی کند.
وی با اشاره به تداوم برنامههای جهادی دستگاه قضایی در استان افزود: دادستانی مرکز مازندران در سال گذشته در اقدامی جهادی، با حضور همکاران قضایی در ۱۰ مسجد شهر ساری، به بیش از ۸۹۰ درخواست مردمی پاسخ دادند. این برنامه عملیاتی در سال جاری نیز با قوت و جدیت به قوت خود باقی است و برای اجرای آن برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است.
عالیشاه با بیان اینکه تاکنون بخشی از این دیدارها در برخی مساجد و مکانهای عمومی برگزار شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح در سایر نقاط عمومی و مساجد شهر ساری نیز در دستور کار قرار دارد و زمانبندی دقیق آن متعاقباً به اطلاع مردم شریف ساری خواهد رسید.
دادستان مرکز استان مازندران با تأکید بر اینکه مطالبهگری حق مسلم مردم است، خاطرنشان کرد: ما خود را موظف میدانیم شنونده صدای مردم باشیم و مطالبات آنان را از دستگاههای مسئول و افراد مرتبط پیگیری کنیم تا حقی از کسی تضییع نشود.
وی خستگیناپذیری در خدمت به مردم را از ویژگیهای کارکنان دستگاه قضایی دانست و گفت: این روحیه خدمترسانی یادگار ماندگار رهبر شهید انقلاب اسلامی و استاد شهید آیتالله بهشتی است که درس خدمت صادقانه به مردم را به ما آموخت.
عالیشاه همچنین با حضور در موکب حضرت ابالفضل العباس (ع) اداره آب منطقهای استان و همراهی معاونان دادستانی و جمعی از قضات دادسرا در موکب دادگستری ساری، بهصورت مستقیم به درخواستهای مردمی رسیدگی کرد.
گفتنی است این اقدام میدانی با هدف تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی، رسیدگی سریع به مشکلات و پیگیری مطالبات شهروندان در حوزه حقوق عامه و خواستههای شهروندان برگزار شد.
انتهای پیام/


