رئیس کل دادگستری استان قزوین: زندانی که مؤثر بودن خود را احساس کند، دیگر تهدید نیست
آیین افتتاح «کارگاه اشتغال صنعتمحور شهید حاج احمد کاظمی» با حضور حجتالاسلام والمسلمین علی مصطفوینیا رئیس کل دادگستری استان، معاونین، دادستان مرکز استان، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و رئیس ستاد دیه در زندان مرکزی قزوین برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم با گرامیداشت یاد و سیره شهید بهشتی، بزرگترین درس آن شهید والامقام را «ایستادگی در مسیر حق» حتی در زمان شنیدن تهمتهای ناروا از نزدیکترین افراد عنوان و این روحیه را الگویی برای خدمتگزاران نظام، بهویژه مسئولان و کارکنان زندانها توصیف کرد.
حجتالاسلام والمسلمین مصطفوینیا با اشاره به پیچیدگیهای کار با مددجویان زندان، صبر و حوصله فراوان مسئولان زندان را ستود و راهاندازی کارگاه اشتغال صنعتمحور را گامی بلند در مسیر بازاجتماعیسازی محکومان دانست.
وی با قدردانی ویژه از رئیس ستاد دیه استان و مجموعه مدیریت زندانها گفت: مددجویی که پس از دو سال میگوید "احساس کردم موجود مؤثری برای جامعه هستم"، یعنی شما در مأموریت اصلاحی خود موفق شدهاید. زندانیای که مفید بودنش را باور کند، نهتنها دوران محکومیت خود را به آسانی سپری میکند، بلکه پس از آزادی نیز تهدیدی برای جامعه نخواهد بود و این بزرگترین دستاورد یک نظام اصلاحی است.
رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: اگر بستر اشتغال و احساس مفید بودن برای زندانی فراهم نشود، ممکن است حتی درون زندان نیز چالشآفرینی کند؛ اما امروز شاهدیم که با رویکردهای نوین، همین زندانیان به نیروی کار مولد تبدیل میشوند.
گفتنی است، کارگاه اشتغال صنعتمحور شهید حاج احمد کاظمی با مشارکت بخش خصوصی در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با سرمایهگذاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان راهاندازی شده است. این کارگاه در فاز نخست برای ۳۰ مددجو بهطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده و ظرفیت توسعه اشتغال تا ۱۰۰ نفر را نیز داراست.
انتهای پیام/


