طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کرمان اجرا شد/ رسیدگی به مطالبات بیش از ۹۰ شهروند
همزمان با هفته قوه قضاییه و در راستای تحقق سیاستهای مردمیسازی خدمات، دسترسی آسان شهروندان به مسئولان و توسعه عدالت اجتماعی، میز خدمت «طرح هر مسجد یک حقوقدان» با حضور جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی و حقوقدانان استان کرمان در مسجد امام حسین (ع) خیابان مهدیه کرمان برگزار شد.
در این برنامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل بهزیستی، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان و جمعی از وکلا، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان، فرمانده پلیس پیشگیری انتظامی استان، معاون توسعه خدمات شهری شهرداری کرمان و جمعی از مصلحان و حکمین قرآنی با حضور در میان نمازگزاران به بررسی و پیگیری مسائل و مطالبات مردمی پرداختند.
حضور در مساجد؛ راهبرد قوه قضاییه برای ارتباط بیواسطه با مردم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حاشیه اجرای این طرح گفت: یکی از برنامههای مهم این معاونت در سال جاری، حضور میدانی مسئولان قضایی و اجرایی به همراه حقوقدانان بسیجی در مساجد سطح استان و تلاش برای گرهگشایی از مشکلات مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه است.
مجتبی قدیمی با تأکید بر اینکه مردم شریف ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند، اظهار کرد: با برنامهریزی انجام شده از سوی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان، در طول این هفته مقامات ارشد قضایی و اجرایی استان با حضور در مساجد شهر کرمان، ضمن دیدار چهره به چهره با شهروندان، پاسخگوی سؤالات، مطالبات و دغدغههای آنان خواهند بود.
همافزایی دستگاهها برای تسریع در حل مشکلات مردم
وی با اشاره به رویکرد مسئلهمحور این طرح افزود: تلاش شده است تیمهای حاضر در مساجد از مجموعهای متنوع از دستگاههای خدماترسان، قضایی و اجرایی تشکیل شوند تا شهروندان بتوانند در یک بستر واحد، مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و پاسخها و راهکارهای لازم را از مسئولان ذیربط دریافت کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: ارتباط مستقیم مسئولان با مردم، شنیدن بیواسطه مطالبات عمومی، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و تسریع در پیگیری مشکلات از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در چارچوب سیاستهای ابلاغی رئیس قوه قضاییه، حضور در میان مردم و رسیدگی میدانی به مسائل و مشکلات آنان را از اولویتهای اساسی خود میداند و اجرای چنین برنامههایی میتواند زمینهساز ارائه خدمات مؤثرتر و افزایش رضایتمندی عمومی باشد.
در پایان این برنامه، مسئولان حاضر به صورت چهره به چهره با بیش از ۹۰ نفر از نمازگزاران و شهروندان دیدار کرده و ضمن استماع درخواستها و مشکلات آنان، دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مسائل مطرح شده صادر کردند.
انتهای پیام/


