بازدید بیش از ۳۰ خبرنگار و عکاس از کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی/ حفظ اشتغال ۳۴۰۰ نفر با ورود سازمان بازرسی به رفع مشکلات تولید
شانزدهمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در استان قم آغاز شد. در این برنامه، بیش از ۳۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان فعال در بیش از ۲۰ رسانهی داخلی، از خطوط تولید شرکت پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد بازدید کردند.
این شرکت که یکی از تولیدکنندگان شناختهشده لوازم خانگی در ایران به شمار میرود، در زمینه تولید ماشینهای لباسشویی، ظرفشویی، یخچالفریزر و کولر گازی با برند پاکشوما فعالیت دارد.
به گفته مسئولان واحد تولیدی، این کارخانه چندی پیش با مشکلات عدیدهای مواجه بود که با ورود و پیگیریهای سازمان بازرسی کل کشور، موانع اصلی برطرف و تولید دوباره جان گرفت.
در این بازدید، احمد اسدیان، معاون تولید سازمان بازرسی کل کشور نیز حضور داشت و همراه با خبرنگاران از بخشهای مختلف کارخانه شامل سالنهای مونتاژ، بدنهسازی و انبارها دیدن کرد.
خبرنگاران در جریان این تور نظارتی، از نزدیک با روند تولید، کیفیت محصولات، وضعیت نیروی انسانی و اقدامات انجامشده برای حل بحران پیشین این شرکت آشنا شدند.
کمک سازمان بازرسی به رفع مشکلات شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی
نظری قائممقام این شرکتهای بزرگ تولید لوازم خانگی در این بازدید با اشاره به نقش کلیدی سازمان بازرسی در رفع موانع تولید، اظهار داشت: سازمان بازرسی در جاهایی که ما مشکل داشتیم، ورود کرد و موانع را از پیشروی ما برداشت؛ چه در بحث گمرک و چه سایر بخشها که نیاز به پیگیری داشت. تمام مسئولین استان، از استاندار و معاونان گرفته تا اداره گمرک و شهرکهای صنعتی، نهایت تلاش خود را کردند تا این مجموعه بتواند فعالیت خود را گسترش دهد و همه دستبهدست هم دادیم تا این کار به نحو احسن انجام شود.
وی با تأکید بر رویکرد صادراتمحور این مجموعه گفت: کل فرایندی که ما الان انجام میدهیم، زیرمجموعهی گروه (الف) است. این واحدها ضمن ایجاد اشتغال، میتوانند برای کشور ارزآوری داشته باشند و منافع زیادی برای مجموعه و پیمانکاران به همراه دارد. این کار بهصورت زنجیروار گسترش پیدا میکند و تأثیر خود را نشان میدهد.
قائممقام این شرکت در خصوص حفظ نیروی انسانی در دوران تحریم نیز تصریح کرد: من ۲۷ سال است که در این مجموعه هستم. از مرحلهای که تحریمها شروع شد، هیچگاه تعدیل نیرو نداشتیم. با وجود اینکه تحریمها ظالمانه و ناجوانمردانه بود، خطوط تولیدمان افزایش پیدا کرد. بانکها آنچه را که ما طبق برنامه میخواستیم، پرداخت نکردند و همه واحدهای تولیدی این مشکل را داشتند، اما ما تیم و ساختار اصلی را حفظ کردیم، چون میدانستیم این شرایط تمام میشود.
وی با اشاره به تجربهی دوران دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ نیز پروژهی فاز ۶ خود را تعطیل نکردیم و حتی خاکبرداریها ادامه داشت. جنگ هیچ تأثیری بر پروژههای ما نداشت و همه را به انجام رساندیم.
قائممقام این شرکت با قدردانی از همکاری دستگاههای مختلف، گفت: ما به تنهایی نمیتوانستیم از این بحران سربلند بیرون بیاییم. همه واحدها از جمله سازمان بازرسی در رفع این مشکلات به ما کمک کردند؛ از تأمین گازوئیل گرفته تا سایر موارد.
وی در رابطه با آمار اشتغال این واحد تولیدی نیز، گفت: در حال حاضر مجموعهی ما ۳۴۰۰ نفر نیروی مستقیم دارد و در صورت اجرای طرحهای جدید، این تعداد به ۴۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
نظری در پاسخ به سؤالی دربارهی میزان داخلیسازی محصولات این شرکت، خاطرنشان کرد: در مدلهای مختلف، عمق داخلیسازی ما بین ۵۵ تا ۸۵ درصد متغیر است.
احمد اسدیان، معاون تولید سازمان بازرسی کل کشور، سپس در نشست با تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان قم، با تأکید بر جایگاه نظارتی این سازمان، گفت: سازمان بازرسی کل کشور به موجب قانون اساسی وظیفه دارد بر عملکرد دستگاهها نظارت کند؛ نظارتی قانونی با ضمانت اجرا. یعنی اگر دستگاهی تخطی کند یا پیشنهاد سازمان را برای اصلاح امور اجرا نکند، طبق قانون با آن برخورد میشود.

وی با اشاره به اهمیت تولید در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور، اظهار داشت: تولید مهمترین بحث است و ارتباط بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی به آن گره خورده است. موضوع تولید زیربنای بسیاری از مباحثی است که در شعار سالهای متمادی توسط رهبر شهید و رهبر حاضر انقلاب مطرح شده است.
اسدیان با تشریح اقدامات سازمان بازرسی برای حمایت از تولید، تصریح کرد: ما بدون شکایت و صرفاً با اطلاع خودمان هم ورود میکنیم. در سطح استانها، همکاران ما این موضوع را پیگیری میکنند و اگر قابل حل باشد، مکاتبه و حلوفصل میکنند؛ اگر نه، به سازمان منعکس میشود.
معاون تولید سازمان بازرسی در خصوص حل مشکل تأمین ارز برای واردات مواد اولیه، گفت: با جلسات متعدد کارشناسی با بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که اجازه دهیم کسانی که خودشان ارز دارند یا میتوانند از ارز دیگران استفاده کنند، از این امکان بهرهمند شوند. این گره خیلی زیادی را حل میکند. اگر دوستانی که در امر تولید فعال هستند چنین مشکلی دارند، به همکاران ما در استان منعکس شود؛ حتی شده کیس به کیس برایشان مکاتبه کنیم.
وی با اشاره به نمونههای موفق در استانها، افزود: من گزارشی گرفتم و دیدم بسیاری از استانها همکاران ما ورود کردند، فرصت گرفتند، استشهاد کردند و مشکل را حلوفصل کردند. از مشکلات بانکی گرفته تا مسائل تأمین اجتماعی، دهها مثال از مسائلی دارم که همکاران ما در استانها پیگیری کردند و به نتیجه رساندند.
اسدیان با تأکید بر لزوم تفسیر قوانین به نفع تولید، تصریح کرد: مسئول باید قوانین را به نحوی تفسیر کند که تولید بشود. اگر دستگاهی قانون را اجرا نمیکند، ما ورود میکنیم. اگر مدیری وظیفه قانونی خود را انجام نداده، سازمان بازرسی اختیار و توانایی جابجایی یا برخورد با او را دارد. ولی اغلب مدیران پیگیر کارند و تا جایی که دستشان باز باشد، مشکل را حل میکنند.
اسدیان در پایان با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: توصیه من به همکاران استانی این است که این رابطه و ارتباط را با اتاق بازرگانی حفظ و گسترش دهند. اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است و از مشکلات واحدهای تولیدی با اطلاع است. مسائلی که در استان قابل حل است، پیگیری میشود و آنهایی که جنبه کشوری دارد، به سازمان منعکس و پیگیری خواهد شد.
در ادامه این نشست، مدیران اجرایی و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حاضر در جلسه، مشکلات و مطالبات خود را با معاون تولیدی سازمان بازرسی مطرح کردند.
مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محمودآباد: ۱۱ روز تعطیلی کارخانه با ورود ۱۲ ساعته سازمان بازرسی حل شد
بهمن فرخپیام، مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محمودآباد، در حاشیه نشست معاون تولید سازمان بازرسی با تولیدکنندگان استان قم و در گفتوگو با خبرنگاران، با اشاره به خرید و راهاندازی یک کارخانه متروکه گفت: اخیراً حدود یک سالی است که افتخار پیدا کردیم یکی از کارخانههای متروکه را که تمام نیروهایش اخراج شده بودند، خریداری و راهاندازی کنیم.
وی با تشریح مشکلات ابتدای کار افزود: در بدو ورود با مشکلاتی از جمله برق، گاز و دارایی مواجه بودیم. مشکل گاز را از طریق اداره بازرسی پیگیری کردیم و با همکاری سازمان بازرسی استان، ظرف ۱۲ ساعت موفق شدیم مشکل بسیار مهمی را که ۱۱ روز کارخانه را به تعطیلی کشانده بود، حل کنیم.
مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محمودآباد ادامه داد: متأسفانه برخی مدیران اصلاً به موضوع تولید توجه ندارند. خیلی راحت کلید برق را میزنند و توجهی ندارند که یک مجموعه فعال تولیدی ذوب اگر نتواند کوره را به موقع تخلیه کند، هر کوره حدود ۷ میلیارد تومان زیان به کارخانه وارد میکند.
وی در پایان با قدردانی از پیگیریهای سازمان بازرسی استان قم، خاطرنشان کرد: از سازمان بازرسی استان قم تشکر میکنم که وقت گذاشتند و در طی ۱۲ ساعت، مشکلی که ۱۱ روز کارخانه ما را به تعطیلی کشانده بود، حل کردند.
مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان قم: سازمان بازرسی پویا و پای کار، یکی از عوامل موفقیت در رفع موانع تولید استان است
حسین نیکوکلام، مسئول بسیج مهندسین صنعت، معدن و عمران استان قم، در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات این مجموعه در کنار سایر دستگاهها برای رفع موانع تولید پرداخت و گفت: سپاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (شهید رهبر) که تأکید داشتند دشمنان برنامه جنگ نظامی دارند، از سال ۹۸ با ابلاغ سردار سلامی به کلیه استانها، قرارگاه صنعتی خاتمالانبیا را در کنار مدیران استان و استانداری تأسیس کرده است که در حوزه رفع موانع تولید با دستگاههای مختلف از جمله سازمان بازرسی همکاری دارد.
وی با اشاره به ساختار حمایت از تولید در استانها افزود: متولی بحث تولید در استانها ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، بخش خصوصی در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی متمرکز است، در کنار آن قرارگاه صنعتی سپاه و همچنین کارگروه بسیج و دادگستری فعالیت میکنند که سازمان بازرسی نقش بسیار موثری در این حوزه دارد.
نیکوکلام با ارائه آماری از عملکرد استان قم تصریح کرد: ما تاکنون بیش از ۲۲۰۰ واحد صنعتی را پایش کردیم و نزدیک به ۷۰۰ واحد را تسهیلگری و رفع موانع انجام دادهایم.
وی با تأکید بر همکاری و تعامل سازنده دستگاههای مختلف در استان قم، اظهار داشت: در استان قم در حال حاضر یک اتحاد و اتفاق خوبی رقم خورده است؛ مجموعه استانداری، سازمان صمت، بخش خصوصی اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، سپاه و سازمان بازرسی همگی پای کار هستند و تعامل بسیار خوبی دارند.
مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان قم با قدردانی از عملکرد سازمان بازرسی در این استان، گفت: سازمان بازرسی در استان قم بسیار همراهی و همکاری موثر و فعالی در گرهگشایی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دارد. بنده از نزدیک با دوستان همراهی دارم و میبینم که مشکلاتی که بعضاً مدیران دولتی به دلیل محدودیتها و ملاحظات نمیتوانند حل کنند، سازمان بازرسی با تماس، دلداری و حمایت، پیگیری و مطالبات بهجا و دغدغهمندی را بهصورت لحظهای دنبال میکند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر من استان قم یکی از استانهای موفق در این زمینه است که سازمان بازرسی بسیار پویا و پای کار است و تعامل بسیار خوبی با دستگاههای مختلف از جمله سپاه و مدیران حوزه تولید و کشاورزی دارد.
نیکوکلام در پایان با اشاره به همکاری با سازمان بازرسی، تصریح کرد: خیلی از مسائلی که گره حقوقی و قضایی دارد، یا باید در کارگروه بسیج و دادگستری پیگیری شود یا سازمان بازرسی به عنوان نهاد نظارتی باید ورود کند. سپاه و سازمان بازرسی در کنار هم بهعنوان مکمل یکدیگر، با اختیارات و امکانات بهتر، توانستهاند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنند و این همکاری باعث شده خیلی از موارد بهتر انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم: سازمان بازرسی دستگیر ما بوده نه مچگیر / قم دومین تولیدکننده تخممرغ کشور و پیشرو در صادرات پسته
سجاد چهرگانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش حمایتی سازمان بازرسی در رفع موانع تولید در بخش کشاورزی گفت: نچه امروز برای ما جای خوشحالی و مباهات دارد این است که سازمان بازرسی به عنوان دستگیر ما بوده، نه مچگیر ما. در تمام مدت به عنوان یک راهنما و چراغ راه برای ما کمک کردند تا مشکلات واحدها به خوبی مرتفع شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای کشاورزی استان قم، اظهار کرد: سطح اراضی زیر کشت استان حدود ۸۰ هزار هکتار است که ۲۴ هزار هکتار آن باغ و مابقی زراعی است. از ۲۴ هزار هکتار باغ، حدود ۱۵ هزار هکتار باغ پسته است که در راستای اجرای الگوی کشت متناسب با آب و اقلیم استان توسعه یافته است. امروز اقتصاد کشاورزی در استان قم به وضعیت بسیار مطلوبی در کشور دست یافته است.
چهرگانی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات کشاورزی استان، تصریح کرد: گندم تولیدی استان بهترین کیفیت را دارد و به همین دلیل بالای ۵۰ درصد گندم، جو و سایر غلات تولیدی استان به عنوان بذر استفاده میشود و کمترین حجم به سیلوها ارسال میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه این استان در حوزه دام حرف اول کشور را میزند، افزود: قم دومین تولیدکننده تخممرغ در کشور است و حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد تخممرغ کشور را تأمین میکند. همچنین بالای ۷۰ درصد تولید پسته استان به صادرات اختصاص دارد و منبع اصلی ارزآوری برای استان محسوب میشود.
وی در خصوص چالشهای بخش کشاورزی استان گفت: کمبود آب یکی از مسائل جدی است؛ تولیدکننده حوزه کشاورزی نیاز به آب پایدار دارد و برخلاف صنعت، قطعی آب حتی برای یک روز قابل تحمل نیست، چون جنس کشاورزی، جنس زنده است. خوشبختانه عزیزان ما در سازمان بازرسی در این عرصه همراهی کردند.
چهرگانی با اشاره به نمونهای از این همراهی خاطرنشان کرد: اخیراً یک واحد بسیار نمونه و حتی فراکشوری در حوزه تولید تخممرغ با مکانیسم بسیار جدید و زنجیرهای، دوشنبه گذشته به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد. این واحد که مشابه آن تنها در آلمان وجود دارد، توسط شخص رئیسجمهور افتتاح شد. یکی از ارکانی که این صنعت را به مرحله نهایی رساند، عزیزان ما در سازمان بازرسی بودند که مشکلات آب، کیفیت آب و زیرساخت برق این واحد را با همکاری دستگاههای مرتبط مرتفع کردند.
وی در پایان با اشاره به دغدغه مهم استان در حوزه حقآبه گفت: دغدغه بزرگی که در استان در حوزه کشاورزی داریم. کشاورزان استان قم بالغ بر ۲۵ سال است که حقآبه آنها قطع شده و هیچ اقدامی نشده است. امروز قصد داریم با حضور معاون تولید سازمان بازرسی در استان، این مسئله را که فرااستانی و ملی است، پیگیری کنیم. منابع ورودی آب از سه رودخانه که سالیانه حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد قم میکرد، امروز به صفر رسیده و تمام مبادی مسدود شده است. این چالش بسیار بزرگ، زیستگاه استان را تهدید میکند و ذخایر آبی قم روزبهروز تقلیل پیدا میکند که جبرانناپذیر است.
معاون تولید سازمان بازرسی کل کشور، در ادامه این تور نظارتی و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این سازمان برای احیای واحدهای تولیدی، گفت: با اقداماتی که سازمان در زمینه حمایت از تولید انجام داده است، در ۵ سال اخیر از تعطیلی یا کاهش تولید بیش از ۲ هزار واحد تولیدی جلوگیری شده است. تعداد زیادی کارگر بلاتکلیف به کار بازگشتند و اقدامات زیادی نیز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی افزود: ۵۰۰ واحد تولیدی نیز با ورود و کمک سازمان بازرسی احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.
اسدیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سازمان بازرسی به حل چه مشکلاتی از حوزه تولید کمک میکند، تصریح کرد: سازمان بازرسی در رابطه با مشکلات بانکی، اخذ تسهیلات، مشکلات با دستگاههای اجرایی، وصول درآمدهای دولت مثل اداره مالیات و تأمین اجتماعی، و در بحث تأمین مواد اولیه، تخصیص ارز، تامین گاز و برق و مسائل اینچنینی، پیگیریهای زیادی داشته و واحدهای زیادی را کمک کرده است.
اسدیان در پاسخ به سؤالی درباره بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: برخی واحدها یک مشکل مشترک دارند و بعضیها مشکل خاص. گاهی در بازدیدها با واحدهایی مواجه میشویم که در بحث سند یا مالکیت با شهرکهای صنعتی مشکل دارند یا مسائلی که خاص آن واحد تولیدی است، اما اغلب واحدهای تولیدی در زمینه تأمین مالی، سرمایه در گردش و مسئله ارز برای واردات مواد اولیه و ماشینآلات مشکل دارند.
معاون تولید سازمان بازرسی در تشریح اقدامات سازمان بازرسی برای کمک به واحدهای آسیبدیده در جنگ، گفت: اطلاعات واحدهایی که مستقیم یا غیرمستقیم از جنگ متأثر بودند جمعآوری و اقداماتی مثل معرفی به بانکها برای دریافت تسهیلات و حل مسائل ارزی برای خرید ماشینآلات و مواد اولیه انجام شد.
وی در خصوص تسهیلات ارزی، افزود: با توجه به محدودیتهایی که در تأمین ارز به دلیل تحریم وجود دارد، با بانک مرکزی هماهنگ کردیم که کسانی که خودشان در خارج از کشور ارز دارند یا میتوانند از ارز دیگران استفاده کنند، این امکان برایشان فراهم شده تا از ارزی که داخل کشور نیست استفاده کنند و اقدام به واردات مواد اولیه یا ماشینآلات کنند و فعلاً محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
اسدیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برخورد با دستگاههای متخلف، تأکید کرد: هر دستگاهی قانون را اجرا نکند، چه شاکی داشته باشد چه نه، یا اینکه ما خودمان متوجه تخلفاتشان بشویم حتماً برای آن پرونده تشکیل میدهیم و آن متخلف را به تناسب با تخلف معرفی میکنیم.
در ادامه این تور نظارتی، خبرنگاران و اصحاب رسانه از نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی و صادراتی استان قم که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مستقر است، بازدید کردند.

در این نمایشگاه، انواع محصولات تولیدی شرکتها و واحدهای صنعتی استان قم در حوزههای مختلف از جمله لوازم خانگی، قطعات خودرو، محصولات بهداشتی و آرایشی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش و صنایع دستی، محصولات پتروشیمی و دارویی به معرض دید گذاشته شده است. این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندیهای تولیدی استان، تسهیل ارتباط بین تولیدکنندگان و بازرگانان و توسعه صادرات غیرنفتی راهاندازی شده است.
خبرنگاران در جریان این بازدید، از نزدیک با آخرین دستاوردهای تولیدی استان آشنا شدند و مسئولان اتاق بازرگانی نیز توضیحاتی درباره ظرفیتهای صادراتی، موانع پیشروی تولیدکنندگان و برنامههای حمایتی برای افزایش سهم استان در بازارهای داخلی و خارجی ارائه کردند.
این بازدید نیز در راستای تبیین اقدامات نظارتی قوه قضاییه در حمایت از تولید و رفع موانع صادرات صورت گرفت و اصحاب رسانه فرصت یافتند تا از نزدیک با چالشها و دستاوردهای بخش تولید در استان قم آشنا شوند.
معاون تولید سازمان بازرسی: تنوع و کیفیت محصولات تولیدی استان قم شگفتآور بود
احمد اسدیان، معاون تولید سازمان بازرسی کل کشور، در حاشیه بازدید خبرنگاران از نمایشگاه دائمی توانمندیهای تولیدی استان قم در اتاق بازرگانی، با ابراز شگفتی از ظرفیتهای تولیدی این استان گفت: حقیقتاً برای خود من که متولی بحث تولید در سازمان بازرسی هستم، شگفتآور بود این حجم از تنوع، تعداد و کیفیت محصولات تولیدی در این استان؛ استانی که بیشتر در حوزه فرهنگ و مذهب شناخته میشود.
وی با اشاره به حضور برندهای بزرگ و شناختهشده در استان قم، افزود: این استان دارای برندهای خوبی است که محصولاتشان بخش مهمی از نیاز کشور را تأمین میکند و بخشی نیز به صادرات میرسد که این موجب افتخار است.
اسدیان با تأکید بر لزوم توجه دستگاههای دولتی به مشکلات تولیدکنندگان، تصریح کرد: نیاز است دستگاههای دولتی و آنهایی که وظیفهای در مقابل تولید دارند، به مشکلات این بخش توجه کنند و هر کاری که شدنی است و از دستشان برمیآید برای حل مشکلات واحدها اقدام کنند.
معاون تولید سازمان بازرسی با اشاره به همکاریهای این سازمان با اتاق بازرگانی، اظهار داشت: سازمان بازرسی در سالهای سال اخیر سعی کرده با همکاری نهادهای نظارتی، پیگیر کار فعالان اقتصادی باشد و این تعامل تا حد زیادی به نتیجه رسیده، اما بالاخره جاهایی هم ایراداتی وجود دارد که باید توسط سازمانهای نظارتی مثل سازمان بازرسی باز شود.
وی با تشریح برنامههای این معاونت برای تعامل با اتاق بازرگانی، گفت: ما در سازمان تفاهمنامهای با اتاق بازرگانی ایران امضا کردیم و همکاری مستمری داریم. در جلسات مختلف شرکت میکنیم و موضوعات خاصی را برای بررسی ارجاع میدهیم. اگر نیاز باشد که سازمان ورود کند و با دستگاه دولتی مکاتبه و پیگیری کند، حتماً این کار را انجام میدهیم.
اسدیان در پایان با تأکید بر لزوم گسترش این تعامل در استانها، خاطرنشان کرد: توصیه من این است که همکاران ما در بازرسی استانها همین رابطه و ارتباط را با اتاق بازرگانی برقرار کنند. اتاق بازرگانی دستگاه خوبی است که از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با اطلاع است و راهحل آنها را هم میداند، ولی الزاماً قدرت حل آنها را ندارد و حل این مشکلات در اختیار بخشهای دولتی است. مسائلی که در استان قابل حل است پیگیری میشود و آنهایی که جنبه کشوری دارد به سازمان منعکس و پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/


