شیخ نعیم قاسم: ایران با اقتدار از حقوق خود دفاع کرد/ مقاومت زیادهخواهی رژیم صهیونیستی را رد میکند
شیخ نعیم قاسم،دبیرکل حزبالله در سخنانی در مراسم عاشورایی گفت: پایداری و مقاومت، دفاع مشروع از حق حیات و استقلال در برابر اشغالگری، تحمیل شروط و قیمومیت بیگانگان است. این حرکت اصیل بر اساس آموزههای امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) و روش تربیتی اسلام استوار است. تربیتی که مبنای آن عشق و معرفت قلبی است، نه اطاعت محض. این پیوند قلبی با اهلبیت (ع)، مسیر حرکت جامعه را تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) و انتظار فرج ایشان روشن میسازد.
دبیرکل حزبالله در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی برای تضعیف جبهه مقاومت، با حمایت ترامپ اقدام به راه اندازی جنگ علیه ایران کرد. نتانیاهو با این تصور که ضربه به ایران به عنوان مرکز ثقل مقاومت، باعث فروپاشی سایر بخشها میشود، به دنبال نابودی کامل جریان مقاومت در جهان اسلام بود.
وی افزود: با وجود اجرای ۲۵ هزار حمله هوایی، ایران با اتکا به رهبری استثنایی و پایداری ملت خود، قدرتمندتر از گذشته از این معرکه خارج شد و زمام امور را در دست گرفت. همزمان، مقاومت در لبنان نیز با تقدیم شهدای والامقامی، چون سید حسن نصرالله و فداکاری مجاهدان، ضربات سنگینی به دشمن وارد کرد و در نهایت، این طرح بزرگِ آمریکا و اسرائیل با شکست مواجه شد.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: حزبالله بر لزوم پایبندی اسرائیل به آتشبس واقعی تاکید دارد. طرح مشترک آمریکا و اسرائیل برای نابودی ایران، حزبالله و جبهه مقاومت در منطقه با شکست مواجه شد و مرحله جدیدی رقم خورد.
دبیرکل حزبالله اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند با ارائه تعریفی یکجانبه از آتشبس در لبنان، مانع شلیک حزبالله شوند و در عین حال، آزادی عمل اسرائیل را برای حمله و پیشروی به هر نقطهای حفظ کنند. مقاومت این رویکرد را ادامه تجاوزگری دانسته و هرگز آن را نمیپذیرد.
نعیم قاسم ضمن تاکید بر این که جبهه مقاومت در طول ۱۵ ماه صبوری، موضع خود را در قبال راهحلهای پیشنهادی شفاف کرده است، افزود: آتشبس باید از سوی اسرائیل آغاز شود و در صورت پذیرش و پایبندی واقعی رژیم صهیونیستی به آن، مقاومت نیز مسیر صلح را دنبال خواهد کرد.
وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته، مقاومت در برابر رژیم متجاوز و توسعهطلب صهیونیستی که به دنبال طرح «اسرائیل بزرگ» و تسلط بر منطقه است، ایستادگی کرد و هیچگونه باجخواهی را نپذیرفت. ما هرگز به شرایط پیش از دو مارس بازنمیگردیم؛ شرایطی که در آن اسرائیل با ادعای آتشبس، آزادی عمل خود را حفظ کند.
دبیرکل حزبالله گفت: از نظر ما، آتشبس واقعی به معنای توقف کامل حملات زمینی، هوایی و دریایی، پایان اشغالگری، عدم پیشروی دشمن و خروج سریع و زمانبندیشده نظامیان صهیونیست از لبنان بدون داشتن حتی یک پایگاه است. در همین راستا، ارتش لبنان در جنوب رود لیتانی مستقر شد؛ اما درباره مسائلی، چون خلع سلاح مقاومت، موضع ما کماکان تمرکز بر شکست دادن طرحهای تجاوزکارانه اسرائیل است.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی متجاوز است و باید خاک لبنان را ترک کند؛ آمریکا نیز مسئول اصلی این بحران است. دشمن باید بداند که حضور نظامیانش در خاک لبنان محال است و هیچ منطقه امنی برای آنها وجود نخواهد داشت. ارتش ملی لبنان مسئول اصلی حفظ حاکمیت کشور است و مقاومت برای صیانت از مرزها و اخراج اشغالگران با ارتش همکاری میکند.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: تشدید جنایات اخیر اسرائیل و کشتار روزانه غیرنظامیان و کودکان، مانند فاجعه خانواده آلطاهر و ویرانی خانهها، نشاندهنده قدرت این رژیم نیست، بلکه اوج ضعف و حقارت آن را در برابر افکار عمومی جهان به تصویر میکشد. مقاومت با قدرت به ایستادگی خود ادامه میدهد و هرگونه آتشبسی باید جامع و فراگیر باشد. در این مسیر، دولت لبنان باید از یادداشتهای تفاهمِ سودمند با جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط کشور بهرهبرداری کند.
انتهای پیام/



