«دروغگویی روی مبل» را به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌دهم

10:16 - 11 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۰۱۴۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بازیگر سریال تلویزیونی «همسران» گفت: کتاب «دروغگویی روی مبل» را به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کنم.

«دروغگویی روی مبل» را به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌دهمفرهاد جم در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: آخرین کتابی که خوانده‌ام و خیلی دوست داشتم «دروغگویی روی مبل» اثر اروین د. یالوم است که مطالعه‌اش را به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کنم.

وی اظهار کرد: اروین د. یالوم یک درمانگر است و کاری که در طول زندگی و در مواجهه با بیمارانش انجام داده را به یک بستر داستانی می‌آورد که هم جذاب است و هم نکاتی برای خودشناسی و رفتارشناسی مخاطب دارد.

این بازیگر تاکید کرد: نکاتی که د. یالوم در این کتاب آورده است باعث می‌شود تا افراد خود را جای آن بیماران بگذارند و در مواجهه با آن رویداد فرض کنند و هرکس به اقتضای روان خود یکسری اطلاعات را دریافت کند.

«دروغ‌گویی روی مبل» نیز، کتابی حاصل از علم و هنر است. علمی که سال‌ها یالوم از آن برای بهبود بیمارانش استفاده کرده است و هنر داستان‌گویی که بار‌ها در کتاب‌هایش به کار برده است.

د. یالوم در این کتاب انسان‌هایی را به چالش می‌کشد که خودشان از پس خودشان برنیامده‌اند و نیازشان به شخصِ درمان‌گر، آن‌ها را روی مبل روان‌کاوی کشانده است.

کتاب با داستان روان‌درمانی به نام دکتر تراتر شروع می‌شود که با یکی از بیماران خانم خود که ۴۰ سال از اون جوان‌تر است، روابطی خارج از محدود معمول پزشک-بیمار پیدا می‌کند. کمیته اخلاق متوجه مسئله می‌شود و پزشکی به نام ارنست لش را مسئول پیگیری قضیه می‌کند. اما چندی بعد، خود این پزشک با توطئه همسر یکی از بیماران خود روبرو می‌شود، زنی که می‌خواهد با اغوا کردن این پزشک، او را به دردسر بیندازد. اما ارنست پزشکی بسیار مقید به کار حرفه‌ای است. پزشکی سومی که داستان او در این کتاب روایت می‌شود، پزشکی است از تیپ پزشکان پول‌پرست!

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *