ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان/ مرگ نظامی آمریکایی در عراق تایید شد
رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود، مناطقی را در جنوب لبنان هدف حملات خود قرار داد.
غیرنظامیان و بهویژه کادر درمان در پی حملات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و یا مجروح شدهاند.
- بیشتر بخوانید:
- وقوع انفجار در پایگاههای آمریکا در منطقه / پاتریوت آمریکایی به جای موشک ایرانی، ترمینال کویت را زد!
- نبیه بری: ما از ایران به دلیل تاکید بر توقف تجاوز به لبنان قدردانی میکنیم/ حزبالله: معادله «ضاحیه در برابر شهرکهای شمالی» را نمیپذیریم
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از نظامیانش با درجه افسری در درگیریهای جنوب لبنان به هلاکت رسید.
بنا به گفته ارتش صهیونیستی، افسر کشته شده این رژیم در جنوب لبنان، «ایتان شموئیل لمبرگ» نام دارد.
بنا به گزارشها، یکی از نیروهای حزب الله ساعت چهار بعد از ظهر امروز اقدام به شلیک موشک ضدتانک از نوع کورنیت به سمت تانک نیروهای تیپ گولانی در جنوب لبنان کرده است. در اثر اصابت این موشک هدایت شوند، این گروهبان اسرائیلی به هلاکت رسیده است.

حزبالله لبنان در بیانیهای رسمی، اتهامزنی رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن مقاومت در حمله به مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در شهرک «دبین» را قویاً رد کرد.
مقاومت تأکید کرد که اسرائیل همواره از حضور نیروهای بینالمللی در جنوب لبنان ناراضی بوده و به دنبال محدود کردن نقش آنان است؛ چرا که یونیفل شاهد عینی بر جنایات و نقض حاکمیت لبنان توسط تلآویو است.
حزبالله بر پایبندی خود به نقش نیروهای یونیفل در چارچوب قطعنامههای بینالمللی تأکید کرد.
سفارت ایالات متحده آمریکا در قدس اشغالی، در پی افزایش تنشهای منطقهای، توصیههای امنیتی جدیدی را برای شهروندان آمریکایی صادر کرد.
سفارت آمریکا با انتشار بیانیهای، به شهروندان خود نسبت به سفر به سرزمینهای اشغالی هشدار داد.
شبکه ۱۴ اسرائیل از آغاز نشست مهم کابینه امنیتی این رژیم با هدف بررسی سناریوهای مختلف جهت دستیابی به توافق آتشبس در جبهه لبنان خبر داد.
دفاع مدنی جنوب لبنان اعلام کرد که در پی بمباران منطقه «المساکن» در شهر صور توسط جنگندههای ارتش رژیم صهیونیستی، ۳ شهروند شهید و ۸ تن دیگر زخمی شدند.
مقاومت اسلامی لبنان در تازهترین عملیات نظامی خود، پایگاه تازه تأسیس نمر الجمل را با بهرهگیری از دو پهپاد انتحاری با موفقیت هدف قرار داد.
رسانههای عبری زبان از کشته و مجروح شدن شماری از نظامیان صهیونیست در حمله سخت از سوی حزبالله لبنان خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا امروز پنجشنبه اعلام کرد که طی ۴ روز اخیر ۶۳ افسر و سرباز در پی درگیری در جنوب لبنان مجروح شدند.
در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که از زمان درگیری مجدد از اوایل ماه مارس ۲۷ افسر و سرباز صهیونیست کشته شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد که از ۲ مارس ۲۰۲۶ تاکنون ۱۲۴۳ افسر و سرباز صهیونیست نیز مجروح شدند.
بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت ۷۲ افسر و سرباز خطرناک و ۱۳۹ نفر نیز تقریباً وخیم گزارش شده است.
در این پیام هشدار که در وب سایت سفارت آمریکا در کویت منتشر شده آمده است: ما پس از حملات اخیر پهپادی و موشکی به فرودگاه بینالمللی کویت، اوضاع را زیر نظر داریم. مسافران باید احتیاط کنند و دستورالعملهای مقامات محلی و مسئولان فرودگاه را در مورد وضعیت تأسیسات فرودگاه رعایت کنند.
جنگندههای ارتش صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، یک گشت پلیس را در مرکز شهر غزه هدف حمله هوایی قرار دادند.
در این حمله وحشیانه، یک نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
عضو شورای رهبری حماس امروز در گفتوگوی تلفنی با عراقچی، از حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مشروع مردم فلسطین تقدیر کرد.( متن کامل خبر)
وزارت بهداشت لبنان امروز پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مارس (۱۱ اسفند) تاکنون به ۳۴۶۸ نفر و تعداد زخمیها نیز به ۱۰ هزارو ۷۳۳ نفر رسید.
رسانههای اسرائیلی از وقوع یک «حادثه امنیتی بزرگ» در جنوب لبنان خبر میدهند.
طبق گفته این رسانهها در این واقعه حداقل یک نظامی ارتش اسرائیل به هلاکت رسیده و چندین نظامی دیگر زخمی شدهاند.
رهبر انصارالله در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خاطرنشان کرد: ما در قبال حوادث لبنان و فلسطین و همچنین اقدامات ظالمانه و متجاوزانهٔ آمریکا و تدابیر لازم در برابر آن، با برادران مجاهد خود در محور مقاومت در هماهنگی کامل هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که مسیرهای ارتباطی با تهران همچنان فعال است و دو کشور در حال رایزنی از طریق کانالهای واسطه هستند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حوادث اخیر لبنان بیاینه ای صادر و تاکید کرد: شرط اولیه ما برای پذیرش آتش بس در جنگ منطقهای، آتش بس در تمامی جبههها از جمله لبنان بوده است. دشمن میبایست با فوریت حملات خود به مردم لبنان را متوقف کند، و سریعاً با تخلیه سرزمینهای اشغال شده لبنان به پشت مرزهای بین المللی عقب نشینی نماید و تمامیت ارضی لبنان را به رسمیت بشناسد.(متن کامل بیانیه)
رسانههای عبری زبان از تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با رزمندگان حزب الله لبنان در جنوب این کشور خبر دادند.
سه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیات نیروهای حزبالله در جنوب لبنان مجروح شدند.
وضعیت جسمانی یکی از این مجروحان وخیم گزارش شده است.
رسانههای نزدیک به شهرکنشینان صهیونیست از حمله پهپادی مقاومت لبنان به شهرکهای شمالی در زمان حضور نتانیاهو در این مناطق خبر دادند.
حزبالله در اقدامی همزمان با بازدید نتانیاهو از مناطق مرزی، شهرک «شلومی» و شهرکهای اطراف آن را هدف حمله پهپادی قرار داد.
گروه هکری «حنظله» در پیام جدید خود مدعی شد که یکی از مدیران ارشد «واحد نفوذ جدید» موساد در بخش مرتبط با پرونده ایران، صبح امروز در جریان انفجار یک بمب کارگذاریشده در خودروی شخصیاش در بزرگراه ۲۰ به هلاکت رسیده است.
حنظله در این پیام ادعا کرد که این عملیات پس از ماهها رصد اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت مستمر به اجرا درآمده است.
این گروه در ادامه پیام خود با اشاره به ناتوانی ساختارهای امنیتی رژیم صهیونیستی در حفاظت از مهرههای ارشد خود، تأکید کرده است: «آیا دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی جرأت بیان حقیقت را خواهند داشت یا همچنان به انکار ادامه میدهند؟»
حنظله همچنین هشدار داده است که حتی افرادی که تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی و امنیتی قرار دارند نیز در سرزمینهای اشغالی از دسترس مقاومت مصون نیستند.
دونالد ترامپ در تروث سوشال نوشت:
دیروز، در یک رأیگیری بیمعنی، مجلس نمایندگان، با حضور ۴ جمهوریخواه بد و تمام دموکراتها، به محدود کردن اختیارات جنگی من رأی داد، درست در بحبوحه مذاکرات نهایی من برای پایان دادن به جنگ با جمهوری اسلامی ایران. چه کسی چنین کار غیر میهنپرستانهای انجام میدهد. آنها میدانند مذاکرات در چه مرحلهای است.
دموکراتها از سندرم اختلال روانی ترامپ تغذیه میشوند. آنها ترجیح میدهند کشورمان شکست بخورد تا اینکه به من یک پیروزی دیگر، از پیروزیهای بسیار برسم. چهار جمهوریخواه، این یک داستان کاملاً متفاوت است - آنها خودنما هستند! آنها باید از خودشان خجالت بکشند.
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان روز پنجشنبه، ۱۴ خرداد، در سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت:
از ایران بابت حمایت در بازپسگیری سرزمین و حقوقمان در برابر تجاوزات مشترک آمریکا و اسرائیل سپاسگزاریم.
تهران برای تثبیت آتشبس فراگیر در لبنان همگام با توقف تجاوز علیه خود تلاش میکند.
طرح اخیر واشنگتن، نتیجه مذاکرات عبث و خفتباری است که به دنبال رسمیت بخشیدن به تسلیم لبنان در برابر پروژه «اسرائیل بزرگ» است.
هدف اصلی دشمن در این توافق، خلع سلاح مقاومت است که به معنای نابودی قدرت لبنان و تهدیدی وجودی علیه مردم آن است.
ما تنها متعهد به آتشبس فراگیر و خروج کامل ارتش اسرائیل از لبنان هستیم؛ هیچگونه تجزیهسازی میان جنوب و سایر مناطق لبنان را نمیپذیریم و هیچ حقی برای «آزادی عمل» در کشتار را به دشمن نمیدهیم.
تا زمانی که روستاهای ما ناامن باشد و هدف بمباران قرار گیرد، شهرکهای صهیونیستی نیز ناامن باقی خواهند ماند و آنها خشم و صلابت ما را خواهند دید.
خبرنگار الجزیره: حمله پهپادی اسرائیل شهر لبایا را در دره بقاع غربی، شرق لبنان هدف قرار داد.
جوزف عون، رئیسجمهور لبنان:
اجرای آتشبس ممکن است ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب آغاز شود.
ما منتظر پاسخ همه طرفهای مرتبط با آتشبس هستیم.
مذاکرات دشوار بود و پس از مداخله مارکو روبیو از سر گرفته شد.
توافق ممکن است آخرین فرصت باشد، در غیر این صورت هر یک از طرفین باید مسئولیت خود را بپذیرند.
رژیم صهیونیستی شهر سحمر در غرب بقاع را هدف ۵ حمله هوایی قرار داد.
همچنین جنگندههای رژیم صهیونیستی حومه شهر میفدون در منطقه نبطیه را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.
خبرنگار المیادین در بقاع: رژیم صهیونیستی شهر قلیا در بقاع غربی، شرق لبنان را هدف قرار داد.
حمله اسرائیل علی الطاهر را در منطقه نبطیه هدف قرار داد.
این تجاوز از طریق حمله پهپادی شهر سحمر در بقاع غربی در شرق لبنان را هدف قرار داد.
کانال ۱۴ عبری:
حدود یک ماه پیش، یک پهپاد حامل مواد منفجره به کاروان فرمانده فرماندهی شمال ارتش اسرائیل در جنوب لبنان حمله کرد.
ارتش اسرائیل این حادثه را بهعنوان تلاشی برای ترور فرمانده منطقه شمال تلقی میکند.
وزارت خارجه آمریکا:
اسرائیل و لبنان توافق کردند که مذاکرات را در ۲۲ ژوئن (یکم تیر) برای دستیابی به یک توافق جامع از سر بگیرند.
آمریکا موافقت کرد که در طول این دوره به تسهیل ارتباط بین اسرائیل و لبنان ادامه دهد.
وزارت دفاع آمریکا: یک سرباز آمریکایی در پایگاه هوایی اربیل در عراق در پی حادثهای در هنگام آموزش نظامی جان باخت.
فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی: آژیرهای هشدار در شهر عرب العرامشه در الجلیل غربی پس از نفوذ مشکوک پهپاد به صدا درآمدند.
خبرنگار الجزیره: یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را بین شهرهای کفروه و زفتا در جنوب لبنان هدف قرار داد.
انتهای پیام/



