رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان بسیج: ۴۰ هزار پروژه برای رفع محرومیت تعریف کرده‌ایم

10:58 - 10 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۹۲۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب و چهل سالگی آن تصمیم گرفتیم، کار خدمت رسانی به مردم را یکبار دیگر تکرار کنیم، لذا ۴۰ هزار پروژه در ۲۸ موضوع تنظیم شد.
رئیس سازمان بسیج:  ۴۰ هزار پروژه برای رفع محرومیت تعریف کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سردار غلامحسین غیب‌پرور امروز در یک نشست خبری با محوریت «آغاز عملیات ۴۰ هزار طرح عمرانی زود بازده» گفت: یاد امام راحل و شهدا را گرامی میداریم.

وی با بیان اینکه سالگرد پیروزی انقلاب در امسال همزمان با چهل سالگی انقلاب شده است، افزود: این چهل سال را باید همراه با افتخار، رشد، تعالی، پویایی و استقلال یک ملت در نظر گرفت. خدا را برای همین شاکریم و انشالله ملت همگی در ۲۲بهمن برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و تجدید بیعت با امام(ره) و رهبری به میدان بیایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما نیازمند خدمت بیشتر در این اوضاع اقتصادی به مردم هستیم لذا ریل حرکت بسیج بر خدمت رسانی به مردم هماهنگ شده است، حرکت در این مسیر همانی است که انقلاب آن را می‌خواهد و تائید می‌کند.

سردار غیب پرور تاکید کرد: در طول سال ۹۷مردم به طور مستمر موضوع خدمت رسانی و رفع محرومیت را از سوی سازمان بسیج مستضعفین درک کردند که یک فقره آن در مرداد و شهریور ماه بود که ۳۵روز رزمایش داشتیم.

به گفته وی، یک نمونه از تجمع باشکوه بسیجیان در سال ۹۷ در حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی بود.

وی یادآورشد: در سالگرد پیروزی انقلاب و چهل سالگی آن تصمیم گرفتیم، کار خدمت رسانی به مردم را یکبار دیگر تکرار کنیم، لذا ۴۰هزار پروژه در ۲۸موضوع تنظیم شد.

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: موضوعات تعریف شده شامل ایحاد کتابخانه، کارگاه اشتغال، بهسازی معابر، نیروگاه‌های کوچک خورشیدی، خانه‌های بهداشت، آبرسانی - فاضلاب و مدارس روستایی، لایی‌روبی قنوات، انتقال آب، جایگاه دام طیور، انواع آب بندها، جاده بین مزارع، سالن‌های ورزشی مسقف و روباز و غیره که در سراسر کشور هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه سهمیه این ۴۰هزار پروژه به همه استان‌ها داده شده است، افزود: از روز ۱۲ بهمن ۹۷ اجرای ۴۰هزار بسیج در کل کشور اغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح رسمی ۴۰هزار پروژه عمرانی و خدمات رسانی بسیج روز ۱۳ بهمن با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان یک رمز عملیاتی از سوی ایشان در سالن ۵آذر به صورت ویدئو کنفرانس اغاز می‌شود.

سردار غیب پرور تاکید کرد:این۴۰هزار پروژه جدید هستند که آدرس، نوع فعالیت و زمان شروع آن به استحضار همه مردم رسانده می‌شود. خصوصیت پروژه‌های بسیج این‌است که آنجا‌هایی که نیازمند بودند را به درستی تشخیص دادیم و قرار است بین ۴ تا ۶ تمام شوند و در نیمه دوم تیر یا مرداد به بهره‌برداری برسند.

وی تاکید کرد: ما عادت داریم فنی و ارزان پروژه‌ها را بسازیم؛ یک نمونه از کار بسیج سازندگی در زلزله کرمانشاه بود که مردم هم شاهد آن بودند که با بکارگیری مهندسین و متخصصان به این پروژه‌ها کار‌ها بسیار باکیفیت انجام شد.

سردار غیب پرور تصریح کرد: ۴۰هزار پروژه بسیج، هدیه‌ای از بسیج به قاطبه مردم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان یادآورشد: امیدواریم این کار‌ها در کشور رویه شود قبلا هم عرض کردیم بسیج دنبال الگو سازی به دستگاه‌های مشابه و اگر ما اراده کنیم هم کار راخوب تعریف می‌کنیم و کار در بازه زمانی کوتاه و با قیمت مناسب انجام می‌شود.

سردار غیب پرور در پاسخ به سوالی درباره همکاری مساجد با سازمان بسیج در کار‌های عمرانی عنوان کرد: دو سال است مسجد محوری به عنوان شعار اصلی بسیج مطرح شده است. تیم‌های عمرانی از بسیج مساجد اعزام می‌شوند.

وی افزود: برای ساخت ۴۰هزار پروژه عمرانی همکاری خوبی با کانون‌ها‌ی مساجد داشته و امیدواریم بهتر ادامه یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان درباره سوالی درخصوص همکاری بسیج در زلزله کرمانشاه نیز یادآور شد: هیچ گزارشی نداریم از اینکه خانه‌هایی که برای زلزله زدگان کرمانشاه ساخته شده‌اند، با اسیب روبرو شده باشند.

وی گفت: چند هزارنفری از نیرو‌های ما در بسیج عمران و صنعت و سازمان‌های قشری همکاری می‌کنند. برای صرفه جویی زیاد از امکانات سازمانی و کمک خیرین استفاده می‌کنیم و کار‌ها رامحکم و دقیق می‌سازیم و پروژه‌های ما انتفاعی نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان درخصوص سوالی درباره سیل خوزستان اخیر و همکاری بسیج گفت: سیل حادثه‌ای بود که در چند روز اخیر حادث شد به همه دستگاه‌های که به میدان امدند خداقوت می‌گویم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *