طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در پارلمان انگلیس رد شد/مخالفت اتحادیه اروپا با هرگونه مذاکره مجدد

8:27 - 10 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۸۱۳
نمایندگان پارلمان انگلیس شب گذشته با هدف جلوگیری از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، طرح تأخیر در روند برگزیت را رد کردند.

طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در پارلمان انگلیس رد شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، نمایندگان پارلمان انگلیس در نشست شب گذشته خود ضمن رد کردن طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از «ترزا می» درخواست کردند تا بند‌های مربوط به تفاهم درباره مرز‌های ایرلند شمالی را ب توافق دیگری جایگزین کرده و در راستای مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا اقدام کند.

«جرمی کوربین»، رئیس حزب کارگر انگلیس نیز در واکنش به رد شدن طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا گفت که تأخیر در اجرای برگزیت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

روزنامه انگلیسی «سان» روز یکشنبه گذشته نوشت: ترزا می‌ به صورت خصوصی به وزرای کابینه خود گفته است که انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج نمی‌کند. اما هنوز آمادگی آن را ندارد که برگزیت بدون توافق را علنا و به صورت آشکار رد کند.

سان به نقل از یک منبع در کابینه انگلیس نوشت: رد عدم توافق به صورت علنی سبب از بین رفتن یکی از بستر‌های مهم چانه زنی در مذاکرات با اتحادیه اروپا می‌شود.

در حالی که تنها ۵۹ روز تا موعد اجرای برگزیت زمان باقی است جرمی کوربین اعلام کرد: شانسی وجود ندارد که تمامی طرح‌های مورد نیاز تا زمان مقرر به تصویب برسند.

در پی این نشست پارلمان انگلیس، «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا هرگونه مذاکره مجدد درباره برگزیت را رد کرده و گفت که تفاهم درباره مرز‌های ایرلند شمالی بخشی از توافق برگزیت بوده و تحت هیچ شرایطی مورد بازنگری قرار نخواهد گرفت.

روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) نمایندگان پارلمان انگلیس با اکثریت قاطع طرح «ترزا می» درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کردند.
 

نمایندگان پارلمان انگلیس در این رأی‌گیری با ۴۲۳ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق طرح توافق برگزیت را رد کردند.

بر اساس برنامه اعلام‌ شده انگلیس قصد دارد تا ۲۹ مارس سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. پیش‌تر گزارش‌هایی درباره احتمال تمدید مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشرشده بود که بعداً از سوی هر دو طرف تکذیب شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *