رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بشار اسد: کمک‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم

15:05 - 09 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۶۸۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس جمهور سوریه گفت: کمک‌های دولت و ملت ایران در دوران سخت جنگ با تروریسم را هرگز فراموش نمی‌کنیم. سوریه خواهان همکاری متقابل با ایران برای توسعه اقتصادی است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
بشار اسد در دیدار با جهانگیری:گروه سیاسی ؛ اسحاق جهانگیری که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده است، امروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.
 
رئیس جمهور سوریه در این دیدار با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مناسبات دو کشور در چهل سال گذشته هر روز مستحکم‌تر شده است و دو کشور همواره در روز‌های دشوار و سخت حامی یکدیگر بوده اند و باید این روند را ادامه دهند.

بشار اسد با اشاره به مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها و تداوم این مشی برای ریشه کن کردن تروریسم در سوریه گفت: پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است و ما خواهان حضور و همکاری بیشتر شرکت‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی بر پیگیری توافق‌های قبلی فیمابین تأکید کرد و گفت: باید در این راستا اقدامات موثرتری انجام شود و حضور هیئت بلندپایه ایرانی و برگزاری نشست تجار می‌تواند ثمربخش باشد.

رئیس جمهوری در سوریه با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران از کشور سوریه در جریان مبارزه با تروریسم و مداخله خارجی، گفت: تشکر عمیق خود را از ملت ایران برای انجام کار‌های مهم و حمایت همه جانبه از ملت مسلمان سوریه اعلام می‌کنم.

بشار اسد با تأکید بر اینکه دو کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های آمریکا قرار دارند، گفت: ما کمک‌های دولت و ملت ایران در دوران سخت جنگ با تروریسم را هرگز فراموش نمی‌کنیم. سوریه خواهان همکاری متقابل با ایران برای توسعه اقتصادی است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

پس از این دیدار، بشار اسد و معاون اول رئیس جمهوری در دیداری خصوصی مهمترین موضوعات مورد علاقه طرفین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *