رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح فرهنگسرای انقلاب در جوار حرم امام خمینی (ره)

14:52 - 09 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۶۵۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز در نشستی خبری برنامه‌های این سازمان را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد و از افتتاح فرهنگسرای انقلاب در کنار حرم امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، سعید اوحدی با اشاره به اینکه مراسم جشن انقلاب امسال ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سال‌های گذشته دارد، گفت: مفتخر هستیم که امسال چهلمین سالگرد انقلاب پرشکوه اسلامی را برگزار کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این سالگرد همزمانی ایام دهه فجر انقلاب با شهادت حضرت فاطمه (س) است. در کنار این دو، پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت را نیز باید در نظر بگیریم.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل ستادی با هدف سیاستگذاری، تعریف رویکرد‌ها و مخاطبان، تصویب نشان و هشتگ ویژه «ایران ما، انقلاب ما» و تدوین برنامه‌های اجرایی اشاره و عنوان کرد: از دل این ستاد پنج کارگروه با عناوین محتوا، نوجوان، کودک انقلابی و فصل رویش بیرون آمد که ۲۱ جلسه در قالب هزار و ۲۰۰ نفرساعت برای آن برگزار شد و برنامه‌ها هم در ۹ سرفصل تدوین شد. این برنامه‌ها شامل آفرینش‌های هنری، آفرینش‌های ادبی، قرآن و معنویت، جشنواره‌ها و تجلیل‌ها، فصل رویش، فضای مجازی، مراسمات ویژه و ایستگاه انقلاب و نیز تورگردشگری انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی در حوزه تئاتر گفت: نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم که اجرای آن از ۶ بهمن شروع شده است و هر روز در ابتدای بلوار کشاورز در میدان ولیعصر (عج) اجرا می‌شود. نمایش «نامیرا» نیز با موضوع انقلاب اسلامی و مقاومت به کارگردان امیرحسین شریفی از ۱۲ بهمن به مدت ۱۰ شب در ضلع شمالی پارک دانشجو و با مشارکت مرکز هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد اجرا می‌شود. نمایش «خزان ارغوان» و نمایش «صورت‌های تاریک» نیز از دیگر اجرا‌های این ایام خواهد بود.

اوحدی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با هماهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش باشگاه «نوجوان+» در ۴۰۰ مدرسه تهران به اجرای برنامه می‌پردازد و طی آن با همکاری شبکه مستند و امید، مستند‌هایی برای دانش‌آموزان پخش و درباره شبهات و ابهامات پیرامون انقلاب توسط چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی توضیحاتی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه مدیریت انقلاب نیز با محوریت مرور وضعیت ایران پس از انقلاب و ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب و نیز برنامه در امتداد بیداری با موضوع روایتگری کتاب‌های ویژه نوجوان و با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته اوحدی از دل ۱۵۰ هزار دانش آموزی که در این برنامه حضور خواهند داشت ۲۵۰ منتخب در تور گردشگری انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از اجرای ۷۰ اجرای سرود و شعر برای مهد‌های کودک تهران خبر داد و گفت: ۵ برنامه با محوریت شعر و سیری در ادبیات انقلاب در فرهنگسرا‌های تهران برپا خواهد بود و ۴ اتوبوس کتابخانه سیار نیز در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در مدارس تهران حضور خواهند یافت.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیان کرد: برپایی جشنواره اقوام ایرانی در بوستان فدک، برپایی همایش چله‌نگاران بانوی آفتاب، برپایی همایش دختران انقلابی و فصل رویش با هدف تجلیل از چهره‌های جوان انقلاب اسلامی و اجرای ۴۰۰ برنامه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سازمان در ایام دهه فجر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *