رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اقتصادی وزیر کشور: پیگیر «شناخت دقیق مشکلات» هستیم

14:19 - 08 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۲۶۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون وزیر کشور در نشست بررسی الگوی ارزیابی عملکرد اشتغالزایی استان‌ها گفت: آنچه ما در این نشست دنبال آن هستیم؛ شناخت دقیق از مشکلات موجود در مسیر تعیین نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و داشتن آگاهی درست از شرایط فعلی در این عرصه است.
الگوی ارزیابی عملکرد اشتغالزایی استان‌ها در وزارت کشور بررسی شدگروه سیاسی ؛ بابک دین پرست، ظهر امروز در نشست بررسی الگوی ارزیابی عملکرد اشتغالزایی استان‌ها اظهار کرد: هدف و دستور کار این کارگروه تخصصی، بررسی الگوی ارزیابی عملکرد اشتغالزایی استان ها، روند اجرای طرح‌های اشتغال زایی دولت و نقش آن‌ها در ایجاد اشتغال و دلایل توفیق و عدم توفیق برخی از استان‌ها در افزایش نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
 
وی  گفت: آنچه ما دنبال آن هستیم؛ شناخت دقیق از مشکلات موجود در مسیر تعیین نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و داشتن آگاهی درست از شرایط فعلی در این عرصه است.

دین پرست افزود: پیش از این، روند اجرای طرح‌های اشتغال زایی در دولت یازدهم و ارزیابی عملکرد استان‌ها در این عرصه در راستای اهداف دولت و وزارت کشور، در مهر ماه سال ۹۶ در جلسه‌ای با حضور ۱۷ استاندار و دیگر مسئولین مرتبط ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست امروز، رئیس مرکز آمار ایران به تشریح فرآیند استخراج داده‌های آماری در طرح نیروی کار و شاخص‌های الگوی ارزیابی استان‌ها در راستای رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری پرداخت.

در این نشست، با حضور استانداران سه استان دارای بیشترین و سه استان دارای کمترین نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۶ و همچنین ۶ استان دارای شاخص فوق در پائیز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، علل و عوامل موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست، علاوه بر استانداران استان‌های یاد شده، معاونین و مدیران وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری‌ها و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان‌ها نیز حضور داشتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *