رشد ۵۸۹ درصدی بارش در استان تهران/ ذخایر سد‌های تهران کمتر از پارسال + جزئیات

10:37 - 07 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۸۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
میزان بارش در استان تهران نسبت به سال گذشته با رشد ۵۸۹.۳ درصدی روبرو بود و نسبت به دراز مدت افزایش ۶۲.۴ درصدی داشته است، اما ذخایر سد‌های استان به ۵۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین آمارمنتشره از سوی وزارت نیرو حجم بارش‌های فصل پاییز کشور از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ تاکنون به ۱۲۷.۳ میلی‌متر بوده این درحالی است که طی مدت مشابه سال آبی ۹۷-۹۶ در حوضه‌های آبریز درجه یک کشور ۴۱ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان بارش، از سال آبی گذشته ۸۶.۳ میلی‌متر بیشتر شده و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ ساله از ۱۰۵.۴ میلی‌متر رشد برخوردار بوده است.

از یکم تا پنجم بهمن‌ماه سال آبی ۹۸-۹۷ در حوضه‌های اصلی درجه یک کشور هیچگونه بارندگی گزارش نشده، در حالی‌که در مدت مشابه سال آبی گذشته (۹۷-۹۶) در این حوضه‌ها ۱.۵ میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

بررسی میزان بارش در استان تهران حاکی از آن است که از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ بهمن ماه سال جاری ۱۸۰.۶ میلی متر بارش به ثبت رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ارتفاع بارش‌ها تنها ۲۶.۲ میلی متر بوده است.

براساس این گزارش متوسط دراز مدت بارش در استان تهران ۱۱۱.۲ میلی متر بوده است.

لازم به ذکر است که میزان بارش در استان تهران نسبت به سال گذشته با رشد ۵۸۹.۳ درصدی روبرو بود و نسبت به دراز مدت افزایش ۶۲.۴ درصدی داشته است.

گفتنی است استان تهران سال آبی گذشته از لحاظ بارش‌ها و میزان ذخیره برف شرایط بسیار سختی را تجربه کرده بود که این امر باعث شد با وجود بارندگی‌های مناسبی که طی چهار ماه اخیر رخ داد، ولی همچنان ذخایر سد‌های پنجگانه استان تهران حدود ۲۵ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

سال گذشته در همین بازه زمانی ذخایر سد‌های استان به حدود ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسیده بود که این رقم هم اکنون به ۵۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

گفتنی است ذخایر‌های سد‌های پنجگانه تهران نسبت به متوسط درازمدت نیز حدود ۸۰ میلیون مترمکعب کمتر است و همچنان از حجم ۶۳۰ میلیون مترمکعبی درازمدت خود فاصله دارد.

رشد ۵۸۹ درصدی بارش در استان تهران/ ذخایر سد‌های تهران کمتر از پارسال + جزئیات

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *