رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۲ هزار پرونده در سیرجان با صلح و سازش مختومه شده است

9:27 - 06 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۳۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۲ هزار و ۸۷ فقره پرونده از طریق صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف شهرستان سیرجان مختومه شده است.
بیش از ۲ هزار پرونده در سیرجان با صلح و سازش مختومه شده استمهدی تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص آخرین وضعیت عملکرد شورا‌های حل اختلاف سیرجان اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال، ۲ هزار و ۸۷ فقره پرونده از طریق صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف شهرستان سیرجان مختومه شده است.

وی افزود: تعداد کل پرونده‌های وارده به شعب حوزه قضایی ۱۱ هزار و ۸۷۴ فقره است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۸۹ فقره مربوط به شعب شهری آن حوزه قضایی است.

این مقام قضائی عنوان کرد: میانگین پرونده وارده به هر شعبه شهری سیرجان معادل ۴۹۵ فقره است که این شهرستان در رتبه بندی استان از نظر پرونده‌های وارده در رتبه ۲ می‌باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر حوزه قضایی سیرجان دارای مجموعا ۲۸ شعبه که از این تعداد ۲۴ شعبه شهری (۱۱ شعبه رایی و ۱۳ شعبه صلحی) و ۴ شعبه روستایی است.

تقی زاده افزود: شورا‌های حل اختلاف سیرجان در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۲۷۵ فقره پرونده را مختومه کرده اند و از لحاظ رتبه بندی استانی در رتبه ۲ قرار دارند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل معادل ۷ درصد بیشتر به پرونده‌ها رسیدگی نموده اند.

وی در خصوص کیفیت آرای صادره اضافه کرد:در ۹ ماهه سال جاری شورا‌های حل اختلاف سیرجان ۹ هزار و ۴۳۸ فقره از پرونده‌ها را به صورت حکمی رسیدگی نموده اند که تعداد نقض آراء بسیار کم و انگشت شمار بوده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *