بیش از ۸۰۰ پروانه تولید صنایع دستی در اردبیل صادر شد

18:45 - 01 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۷۲۷۰
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور بیش از ۸۰۰ پروانه تولید صنایع دستی انفرادی و کارگاهی در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، ملکه گلمغانی زاده تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار پروانه تولید صنایع دستی در استان صادر شده است.

وی به تولید بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تولید صنایع دستی به دلیل اشتغال زایی و درآمدزایی مطلوب آن مورد حمایت است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: حمایت از تولیدات هم در بخش راه اندازی کارگاه‌ها و هم در ادامه فروش و بازاریابی محصولات انجام می‌شود.

به گفته گلمغانی زاده در بخش راه اندازی کارگاه‌های تولید تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ بهره اندک ارائه می‌شود که امسال ۵۴۵ مجوز پشتیبان و مستقل تسهیلات مشاغل خانگی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بخش فروش نیز بازارچه‌های فصلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی دایر می‌شود که می‌تواند در سطح گسترده نسبت به تبلیغ و اطلاع رسانی تولیدات و فروش محصولات منجر شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به جذب اعتبار احداث اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در استان، افزود: این نمایشگاه نیز اثرات مطلوبی در فروش و معرفی تولیدات به دنبال خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *