آمار بالای قتل و خشونت تسلیحاتی در آمریکا؛ جولان افراد مسلح و تشدید ناامنی در آمریکا

22:00 - 30 دی 1397
کد خبر: ۴۸۶۶۴۹
نتایج جدیدترین تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که پلیس آمریکا در مقایسه با پلیس دیگر کشور‌های پیشرفته افراد بیشتری را به قتل می‌رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل ؛ بر اساس اطلاعات محدود ارائه شده از سوی «اف‌بی‌آی»، سالانه نیرو‌های پلیس آمریکا در مقایسه همکاران خود در دیگر کشور‌های پیشرفته افراد بیشتری را به قتل می‌رسانند.

 

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا و افرادی که جان خود را در پی این خشونت از دست می‌دهد

 

پایگاه «اکونومیست» در گزارشی به این موضوع پرداخته و با ارائه نمودار‌هایی شمار افرادی که از سوی پلیس آمریکا کشته می‌شوند را با افرادی که در کشور‌هایی مانند ژاپن و آلمان از سوی پلیس کشته می‌شوند مقایسه کرده است.

بر اساس گزارش اکونومیست یکی از دلایل بالا بودن این کشتار‌ها معمول بودن بیشتر قتل و خشونت تسلیحاتی در آمریکا است که این امر پلیس را وادار به استفاده بیشتر از خشونت می‌کند.

 

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا و افرادی که جان خود را در پی این خشونت از دست می‌دهد

 

مطالعه‌ای که اخیرا در این باره انجام شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ به ازای هر صد هزار نفر ۱۰.۶ درصد بر اثر خشونت با سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند که این آمار برای کشوری مانند ژاپن ۰.۹ درصد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ بوده است.

اکونومیست در ادامه ضمن مطرح کردن این سؤال که چرا آمریکا در مقایسه با دیگر کشور‌های پیشرفته آمار خودکشی و خشونت تسلیحاتی بیشتری دارد، می‌نویسد: یک توضیح برای این مشکل این است که مردم آمریکا در مقایسه با دیگر کشور‌ها مالک سلاح‌های بیشتری هستند و این به بدان معناست که درگیری‌ها نه تنها میان پلیس و شهروندان بلکه میان خود شهروندان نیز بیشتر به درگیری‌های مرگبار ختم می‌شود.

 

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا و افرادی که جان خود را در پی این خشونت از دست می‌دهد

برآورد‌های صورت گرفته حاکی از آن است که سال ۲۰۱۷ در آمریکا به ازای هز ۱۰۰ نفر ۱۲۰.۵ اسلحه وجود داشته است یعنی تعداد تسلیحات بیشتر از شهروندان است.

آمار منتشر شده حاکی از آن است که مردم آمریکا کمتر از ۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که بیشتر از ۴۵ درصد از تسلیحات خصوصی جهان را در اختیار دارند.

 

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا و افرادی که جان خود را در پی این خشونت از دست می‌دهد

 

اکونومیست می‌نویسد: اما برخورد خشونت‌بار پلیس طی سال‌های اخیر مورد انتقادات بسیار شدیدی قرار گرفته است. هدف قرار گرفتن و کشته شدن سیاه‌پوستان و اقلیت‌های نژادی از سوی پلیس و عدم تناسب نژادی در رفتار پلیس موجب ایجاد این سؤال شده است که پلیس آمریکا چگونه قانون را اجرا می‌کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *