نوآوری و همکاری، محور آینده کیفیت در ایران
فرشید شکرخدایی نایبرئیس هیئتمدیره انجمن مدیران کیفیت ایران در نشست خبری به مناسبت روز ملی کیفیت با اشاره به چشمانداز آینده، اظهار کرد: چشمانداز آینده، بهگونهای عمل میکند که کل زنجیره ارزش از تأمینکننده تا مصرفکننده نهایی را در بر میگیرد.
وی ادامه داد: در این الگو، نوآوری به داراییهای استراتژیک تبدیل شده و کیفیت حاصل از همکاری افزایش مییابد.
به گفته نایبرئیس هیئتمدیره انجمن مدیران کیفیت ایران مفهوم کیفیت از فنی فراتر رفته و به طور جدی با مسائل مربوط به سلامت محیط زیست سازگار و توسعهیافته گره خورده و به گونهای که محصول با کیفیت در آینده تولید میشود، به گونهای که علاوه بر مزیت رقابتی آسیب به سیاره، زمین را نیز آلوده کرده و در نتیجۀ بحران اقتصادی، بهبود مستمر را به همراه خواهد داشت.
شکرخدایی تاکید کرد: با وجود، نوآوری در فناوری، نوآوری و خلاقیت، بیش از هر زمان دیگری تعیینکننده کیفیت خواهد بود و از آن بهگونهای که نیروی انسانی خود را برای همکاری با سیستمهای هوشمند توسعهیافته آماده میکند، تغییر خواهد داد.
وی به نقش محوری و کلیدی انجمن مدیریت کیفیت ایران در هدایت این تحول ملی اشاره کرد و گفت: انگیزه درونی جوش و رهبری ناب را تغییر میدهد و مطابق با آن عمل میکند.
نایبرئیس هیئتمدیره انجمن مدیران کیفیت ایران گفت: این تحول بهعنوان نهاد علمی و حرفهای پیشرو در ماموریت شناسایی شده و در چند محور اصلی تشریح شده است.
به گفته شکرخدایی این تحول بهعنوان نهاد علمی و حرفهای پیشرو در ماموریت شناسایی شده و در چند محور اصلی تشریح شده است.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد و غنیسازی یک مرجع معتبر دانش شامل استانداردها و فرآیندهای پیشرفته شناسایی شده و بهعنوان اولویتهای ملی در این مسیر مورد توجه قرار گرفته است.
نایبرئیس هیئتمدیره انجمن مدیران کیفیت ایران تاکید کرد: ایجاد و غنیسازی یک مرجع معتبر دانش شامل استانداردها و فرآیندهای پیشرفته شناسایی شده و به عنوان اولویتهای ملی در این مسیر مورد توجه قرار گرفته است.
شکرخدایی گفت: این تحول بهعنوان نهادی حیاتی برای شناسایی و توضیح تغییرات سازمانی و مدیریتی در پروژههای پیشگام و هدایتشده توسط سازمانهای پیشرو و هدایت شده قرار دارد.
نایبرئیس هیئتمدیره انجمن مدیران کیفیت ایران در رابطه با کیفت خودروهای ایرانی اظهار کرد: زمانی میتوان درباره کیفیت واقعی یک خودرو قضاوت کرد که محصول بدون نقص اولیه در اختیار مصرفکننده قرار گیرد. اما متأسفانه در حال حاضر بسیاری از خودروهای داخلی پس از ورود به بازار با خرابیهای متعدد مواجه میشوند.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات خودروسازان داخلی داشتن شبکه گسترده خدمات پس از فروش است، در حالیکه اصل موضوع این است که چرا خودروها از ابتدا دچار نقص میشوند. طبق بررسیها، حدود ۷۰ درصد نارضایتی مردم پس از اولین مراجعه برای رفع خرابی ایجاد میشود و تنها ۳۰ درصد نارضایتی مربوط به زمان تحویل خودرو یا استفاده اولیه از آن است.
شکرخدایی با اشاره به نبود قطعات باکیفیت در فرآیند تعمیرات اظهار کرد: زمان از دسترفته مشتریان و عدم دسترسی به قطعات مناسب، از دلایل اصلی نارضایتی است. هنوز به مرحلهای نرسیدهایم که خودروهای داخلی در سطح مطلوب کیفیت جهانی قرار گیرند.
نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران تصریح کرد: با وجود مشکلات، صنعت خودروی کشور نسبت به برخی دیگر از کالاهای داخلی، از جمله بخش مسکن و خدمات عمومی، از نظم و کیفیت بهتری برخوردار است؛ اما تا رسیدن به استاندارد مطلوب راه درازی در پیش است.
انتهای پیام/

