مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۴۰ نفر از نمازگزاران مسجد مظهری رسیدگی کرد
با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و مردمی ماندن قوه قضاییه و در راستای عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان، مدیران قضایی و قضات در میان مردم و ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره، میز خدمت قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزاران مسجد مظهری با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مورخ سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۱ شب، واقع در خیابان قزوین برگزار شد.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به همراه تعدادی از کارکنان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در این ملاقات مردمی حضور داشته و از نزدیک به استماع مشکلات حقوقی و قضایی ۴۰ نفر از مراجعه کنندگان و نمازگزاران پرداخت.
رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه میز خدمت اظهار کرد: در این برنامه ملاقات مردمی به مشکلات و درخواستهای حقوقی و قضایی ۴۰ نفر از مراجعهکنندگان و نماز گزاران رسیدگی کرده و علاوه بر راهنمایی و ارشاد قضایی وحقوقی آنها تعداد ۳۵ فقره درخواست کتبی را دریافت کردیم.
وی افزود: این ملاقاتها و دیدارها برای بسیاری از مراجعهکنندگان فرصتی ارزشمند برای دریافت راهنمایی دقیق، ارائه مستندات، بیان مستقیم مشکلات هست. مراجعه کنندگانی که نیاز به ملاقات حضوری با مدیران و مسئولان عالی قضایی داشتند در لیست ملاقات قرار گرفتند، مراجعه کنندگانی که نیاز به وکیل معاضدتی داشتند درخواستشان اخذ و ان شاءالله در اسرع وقت با مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه در این رابطه مکاتبه و نتیجه به درخواست کنندگان ابلاغ خواهد شد. همچنین مراجعه کنندگانی که نیاز به ملاقات با سایر مسئولان عالی قضایی استانها داشتند درخواستشان اخذ و مکاتبات لازم انجام خواهد شد؛ و نیز درخصوص برخی درخواستها نیز که نیاز به بررسی دقیقتر درخواستها بوده و یا متقاضیان، درخواست وقت بسیط جهت صحبت و ملاقات اینجانب را داشتند، که با اولویت، وقت مناسب تخصیص یافته و از ایشان دعوت به عمل خواهد آمد.
رفاهی تأکید کرد: اجرای عدالت و حقوق مردم خط قرمز ما است، به مراجعه کنندگان اطمینان میدهم که درخواستهای اخذ شده در این میز خدمت و در این مکان مقدس با رویکرد حل مسأله و دلسوزانه پیگیری و بررسی میشود، ارائه کامل مستندات و درخواست دقیق و جامع از طرف مراجعه کنندگان نقش بسیار مهمی در تصمیم گیریهای قضایی دارد، لذا مراجعین در نظر داشته باشند که مدراکی که ارائه میدهند باید کامل باشد تا بتوانیم در رفع مشکلات آنان، اقدامات مفید و تأثیرگذاری را داشته باشیم.
گفتنی است که مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در راستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی مطلوبتر به درخواستهای آنها و احقاق حق متقاضیان و مراجعه کنندگان با روسای کل دادگستری استانهای آذربایجان شرقی، البرز همچنین رابطان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در استانهای مزبور و رئیس کل محاکم شهرستان مشهد تماس تلفنی برقرار و هماهنگیهای لازم جهت رسیدگی به درخواست آنها صورت پذیرفت.
انتهای پیام/

