کاظمی: هدف نهایی ما ارتقای آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت اصلی توسعه کشور است
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز ۲۳ شهریورماه در مراسم کلنگزنی طرح «مدرسه اولیا» با ابراز خرسندی از وقوع رویداد بزرگ مدسهسازی در کشور اظهار داشت: امروز بهطور واقعی شاهد تحولاتی هستیم که تقریباً تبدیل به یک گفتمان عمومی شده است. این جریانات در سطح کشور راهی نوین در رویکردها و باورها نسبت به نظام تعلیم و تربیت گشوده است.
وی با تقدیر از تلاشهای پارسا مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و دیگر تلاشگران عرصه مدرسهسازی و همچنین مدیران کل استانها، افزود: ما امروز بر اساس یک نقشه راه دقیق حرکت میکنیم و اینگونه نیست که بدون برنامهریزی و صرفاً برای ساخت و ساماندهی نظام آموزش و پرورش اقدام کنیم. این اقدامات سبب تحولی خواهد شد که در پی آن آموزش و پرورش به یک مسئله و گفتمان عمومی بدل شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسهای که با حضور رئیسجمهور و وزیر رفاه برگزار شد، هدف نهایی این نهاد را ارتقای نظام تعلیم و تربیت به عنوان زیرساخت اصلی توسعه کشور عنوان کرد و گفت: برای محقق شدن این هدف، دو اصل عدالت و کیفیت باید در سرلوحه برنامهها قرار گیرد. سند تحول بنیادین نیز بر این دو اصل تأکید دارد.
کاظمی از بسیج همه دستگاههای اجرایی و خیرین در این زمینه خبر داد و اعلام کرد: با توجه به آمارهای اخیر، ۷۷۰۰ مسئله در حوزه فضاهای آموزشی در حال پیگیری است. انشاءالله بیش از ۲۴۰۰ پروژه در آستانه آغاز سال تحصیلی به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی به اهمیت استانداردسازی تجهیزات و فناوریهای آموزشی اشاره و تصریح کرد: در این راستا، بستههای ویژهای برای مقاطع مختلف طراحی کردهایم که میتواند کیفیت آموزش را به طرز چشمگیری بالاتر ببرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر کیفیتبخشی به آموزش و ضرورت توانمندسازی معلمان و مدیران آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: معلمانی که با انگیزه و مهارت در کلاس درس حضور دارند، میتوانند تحولی عمیق در سطح آموزش کشور ایجاد کنند. در آغاز سال تحصیلی جدید، تلاش داریم همه معلمان را در دورههای آموزشی با رویکردهای نوین قرار دهیم.
کاظمی در خاتمه با اشاره به اهمیت مشارکت جامعه، گفت: خیرین و خانوادهها میتوانند با کمکهای کوچک اما اثرگذار خود، نقش مهمی در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی ایفا کنند. باید دامنه مشارکتها را گسترش دهیم و یک تغییر فرهنگی در باورها نسبت به نظام تعلیم و تربیت ایجاد کنیم. این تغییرات زمینهساز پیشرفتهای بزرگتر در آینده خواهند بود.
انتهای پیام/

