قطع کابلهای اینترنتی در دریای سرخ؛ خدمات مایکروسافت مختل شد
شرکت مایکروسافت روز شنبه، ۱۶ شهریور، اعلام کرد که پس از قطع چندین کابل زیردریایی بینالمللی در دریای سرخ، برخی مشکلات در سرویس آژور آن ایجاد شده است.
مایکروسافتآژور یک سرویس محاسبات ابری و یکی از رقبای اصلی آمازون وبسرویس است که طبق فهرست آژور اکتیو، تا ماه می ۲۰۲۵، حدود ۷۲۲ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.
آژور، از نظر عملکردی بسیاری از ویژگیها را با گوگلکلود که دومین سرویس ابری پرکاربرد است، به اشتراک میگذارد.
مایکروسافتآژور در بیش از ۶۰ منطقه در سراسر جهان در دسترس است و با گسترش این سرویس، مناطق بیشتری نیز در نظر گرفته شده است.
این شرکت در یک پیام وضعیت بهروزرسانیشده برای سیستم آژور خود اعلام کرد که کاربرانش ممکن است در مسیرهای ترافیکی از طریق خاورمیانه دچار اختلال در سرویس شوند.
- بیشتر بخوانید:
- زنجیره شکستهای پرهزینه نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ
- تظاهرات در آمریکا علیه همکاری با رژیم صهیونیستی؛ معترضان وارد دفتر مرکزی مایکروسافت شدند
بیانیه مایکروسافت میگوید: ما انتظار داریم تأخیر بیشتری در برخی از ترافیکهایی که پیش از این از خاورمیانه عبور میکردند، وجود داشته باشد؛ ترافیک شبکهای که از خاورمیانه عبور نمیکند، تحت تأثیر قرار نگرفته است؛ ما به ارائه بهروزرسانیهای روزانه یا در صورت تغییر شرایط، زودتر ادامه خواهیم داد.
براساس بیانیه مایکروسافت، احتمال کندی اتصال اینترنت در آسیا و اروپا به دلیل قطعی کابلهای زیردریایی در دریای سرخ وجود دارد.
مایکروسافت تاکید کرد: تیمهای مهندسی ما در حال حاضر با تغییر مسیر ترافیک اینترنت، در تلاش برای حل این قطعی هستند.
انتهای پیام/

