روایتی از تباهی انسانیت در نمایشنامه سو‌ءتفاھم

13:43 - 20 دی 1397
کد خبر: ۴۸۴۰۵۵
شیوا شجاعی کارگردان نمایش سوتفاهم عنوان کرد: این نمایشنامه از آثار آلبر کامو و پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و دراماتیک در روابط انسان‌ها است.

روایتی از تباهی انسانیت در نمایشنامه سو‌ءتفاھمبه گزارش گروه فضای مجازی ، شیوا شجاعی کارگردان نمایش سوتفاهم عنوان کرد: این نمایشنامه از آثار آلبر کامو و پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و دراماتیک در روابط انسان‌ها است.

نمایشنامه سوءتفاھم آلبرکامو به کارگردانی شیوا شجاعی از بیست و هفتم دی‌ماہ در تماشاخانه مھرگان به روی صحنه می‌رود.

شیوا شجاعی کارگردان این نمایش عنوان کرد: سوءتفاهم نمایشنامه‌ای‌ست که توسط آلبرکامو نویسنده بزرگ قرن بیستم، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی در سال ۱۹۴۳ نوشته شده است که کامو بعدا در سال ۱۹۵۸ این متن را بازنویسی و حک و اصلاح کرد.

وی در ادامه افزود: در مجموع متن ۱۹۵۸ فشرده‌تر از ۱۹۴۳ است و کامو جملات زیادی را حذف کرده و از اصطلاحات خاص خودش مخصوصا پوچی و طغیان بیشتر استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه به سبک درام و پر از صحنه‌های دراماتیک است، توضیح داد: با توجه به روند داستان در دل خود قتل‌ها و جنایت‌هایی را نیز در بر میگردد.

وی درباره محتوای داستانی نمایش گفت: سوء تفاهم داستانی را در ارتباط با خانواده‌ای ۴ نفره در قلب چکسلواکی کشوری سرد و کوهستانی که در مسافرخانه خودشان زندگی می‌کردند روایت میکند که بعد از ۳۰ سال پدر می‌میرد و پسر هم در سن نوجوانی خانه را ترک میکند و اداره مسافرخانه به دست دختر و مادر پیرش می‌افتد.

شجاعی یاداور شد: از ویژگی‌های بارز این متن می‌توان به پوچ‌گرا بودن تک تک کاراکتر‌ها و زندگی‌هایشان اشاره کرد که هر کدام برای رهایی از این پوچ گرایی دست به اعمالی میزنند که در آخر باز هم به پوچی و نیستی میرسند.

وی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایش برای اجرای این نمایش گفت: نشان دادن اعمالی که از جانب آدم‌ها برایم مهم بود که گاهی وقت‌ها میتواند زندگی چندین نفر دیگر را نیز به تباهی بکشاند، آدم‌ها می‌توانند به درجه‌ای از پست بودن و خودخواهی برسند که به خاطر خواسته‌ها و امیال خود تمام آدم‌ها را کنار بزنند و حتی همخونان خودشان را نابود کنند.

بازیگران این نمایش عبارتند از:: محمدامین (جاوید) احمدی، مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، آتنا رسول زاده، محمد امین (جاوید) احمدی، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی، امیرعلی غفاری.

 

منبع:فارس
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: سوتفاهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *