رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان حلب؛ پیشنهاد جدید نمایندگان دولت سوریه به شبه نظامیان کُرد برای تعیین تکلیف شهر منبج

11:41 - 20 دی 1397
کد خبر: ۴۸۴۰۱۴
آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال شرق استان حلب سوریه حاکیست، شمار زیادی از نیرو‌های ارتش و گارد ریاست جمهوری همچنان در حومه غربی شهر منبج مستقر هستند.

آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان حلب؛ پیشنهاد جدید نمایندگان دولت سوریه به شبه نظامیان کُرد برای تعیین تکلیف شهر منبجبه گزارش گروه بین الملل ، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال شرق استان حلب سوریه حاکیست، شمار زیادی از نیرو‌های ارتش و گارد ریاست جمهوری همچنان در حومه غربی شهر منبج مستقر هستند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با اعلام کرد: اگرچه گروهی مشخص از نیرو‌های سوری در داخل شهر منبج حضور دارند، اما مذاکرات فشرده میان نمایندگان دولت سوریه و شبه نظامیان کُرد برای ورود سایر نیرو‌ها در جریان است.

این منبع میدانی با بیان این که مذاکرات با نظارت نیرو‌های روسی ادامه دارد، گفت: به نیرو‌های کُرد پیشنهاد شده که به عضویت ارتش سوریه درآیند و تحت حمایت پرچم این کشور در مناطق شمالی و مرز‌های مشترک با ترکیه مستقر شوند.

وی افزود: نمایندگان دولت حتی به نیرو‌های شبه نظامی کُرد پیشنهاد دادند که در عملیات پاکسازی مناطق اشغالی استان ادلب، غرب استان حلب، شمال و شمال غرب استان حماه، شمال شرق استان لاذقیه و منطقه عفرین شرکت کنند.

به گزارش میزان، براساس توافق به دست آمده در مذاکرات فشرده روز‌های گذشته، مقرر شده چند گروه از نیرو‌های پلیس روسبه به منظور ایجاد امنیت وارد شهر منبج و مناطق حومه شوند.

همزمان با مذاکرات دولت سوریه و شبه نظامیان کُرد، دولت ترکیه از مقامات کاخ سفید خواسته است که هر چه زودتر به حضور نیرو‌های این کشور در مناطق شمالی سوریه پایان دهند و پایگاه‌های نظامی خود را تخلیه کنند.

مقامات دولت آمریکا هم که موضع خود در خصوص خروج نیرو‌های این کشور از سوریه را ۱۸۰ درجه تغییر داده‌اند، اعلام کرده‌اند که یکی از شروط اصلی برای تخلیه پایگاه‌های نظامی تضمین مقامات آنکارا برای حمله نکردن به مواضع شبه نظامیان کُرد است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های آمریکایی در حال بررسی چگونگی حمایت از شبه نظامیان کُرد در خاک سوریه هستند و علاوه بر این که زمان مشخصی را هم برای تخلیه پایگاه‌های خود در نظر نگرفته اند، اعلام کرده اند که فعلا تصمیمی برای خروج از شهر منبج ندارند؛ حداقل ۲ هزار نیروی اشغالگر آمریکایی به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *