رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستورالعمل علایم افقی راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی هفته‌های آتی ابلاغ می‌شود

18:21 - 19 دی 1397
کد خبر: ۴۸۳۹۱۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس شورای عالی ترافیک کشور گفت: قرار است برای اولین بار بر روی دستورالعمل‌های علایم افقی راهنمایی و رانندگی شهری، علایم تبلیغاتی و تابلو‌ها کار شود که به زودی این دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه جامعه ؛ جمالی نژاد در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک کشور که بعدازظهر امروز با حضور رییس شورای عالی استان‌ها، سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران حوزه حمل و نقل همگانی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ۴ دستور جلسه داشتیم که شامل شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و شرح خدمات مطالعات امکان سنجی حمل و نقل ریلی شهری و حومه بود که این دستورالعمل‌ها برای اولین بار مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کنار اجرای طرح جامع ترافیکی برای شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها طرح تفصیلی نیز کار بسیار ارزشمندی است که به هدایت شهر‌ها به سمت شهر‌های انسان محور کمک می‌کند و نشان می‌دهد که اراده مدیران شهری رفتن به سمت شهر‌های خودرو محور نیست؛ بلکه به سمت شهر‌های امن برای عابران پیاده و حمل و نقل غیر موتوری است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌های کشور افزود: دستور جلسه دیگر نیز علائم افقی راهنمایی و رانندگی شهری و دستورالعمل تابلو‌ها و علائم تبلیغاتی در مبلمان شهری بود که برای اولین بار در کشور این موضوع مطرح می‌شود و قرار است برای اولین بار روی آن کار شود. این اقدام بسیار خوبی است و تمام شهر‌ها را از به هم ریختگی و آشفتگی که قبلاً در بحث تابلو‌های تبلیغاتی و علائم راهنمایی و رانندگی وجود داشت نجات می‌دهد و به نوعی وحدت رویه‌ای را در تمام شهر‌های کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار و با حساسیت خاص انجام می‌گیرد و خوشبختانه مشاور خوبی نیز در این زمینه انتخاب کرده‌ایم، گفت: دستورالعمل تقریباً آماده است و طی دو سه هفته آینده آن را ابلاغ خواهیم کرد البته نظراتی در شورای عالی ترافیک مطرح شد که آن‌ها را هم لحاظ و در اولین فرصت ابلاغ می‌کنیم.

جمالی نژاد در ادامه گفت: تبلیغات بر روی خودرو‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی به نوعی ممنوع است مگر اینکه در شورای عالی ترافیک کشور موارد خاصی مصوب شود، چون سه چهار سال گذشته مصوبه‌ای در این زمینه داشتیم و قرار بر این شد که مجدداً بر روی آن بحث کنیم و نقطه‌نظرات پلیس هم لحاظ شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *