رئیس کل دادگستری یزد: فرایندهای بیمهای نباید شهروندان را معطل کند
حجتالاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیران نمایندگیهای بیمه و روسای کلانتریها، اظهار کرد: شهروندی که طی یک حادثه و یا تصادف درگیر تعیین تکلیف بیمهگر قرار گرفته به هیچ وجه نباید بین مراجع مختلف معطل شود.
وی تصریح کرد: انتظار است اولین مرجعی که اطلاعات بیمهگذار و حادثهدیده را ثبت میکند به گونهای برنامهریزی کند که دیگر نیاز به حضور و پیگیری مجدد موضوع از سوی شهروند نباشد و با اشترکگذاری پیوستها و مدارک بین نهادهای مرتبط به صورت الکترونیک و سامانهای، کار و معطلی مردم در رابطه با امور بیمه به حداقل برسد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به طرح موضوع صحتسنجی مدارک حادثه، توسط برخی از مدیران نمایندگی بیمه، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع مدارک ارائه شده و اصل موضوع حادثه روشن و مبرهن است و جای اشکال و شکی وجود ندارد، اما برای معدود افرادی که به طرق مختلف در پی دور زدن قانون و سوءاستفاده از شرایط هستند با گزارش بیمهگر، پیگیری حقوقی و قضایی و نیز کارشناسی و امثال آن صحتسنجی موضوع، انجام خواهد شد.
وی افزود: نباید قاطبه مردم را اسیر بروکراسیهای مضاعف کرد که شاید عده قلیلی در پی سوءاستفاده باشند، بلکه باید برای کنترل این اقلیت راهکار طراحی کرد.
رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاهها و نهادهای مرتبط با موضوع بیمه باید به صورت شکلی و سیستمی هماهنگی کاملی بین خود ایجاد کنند و نباید مردم را معطل ناهماهنگیهای بین خود و اخذ استعلامهای مجدد کنند.
وی تصریح کرد: تسریع و تسهیل کار مردم در امور بیمه در چارچوب قوانین و دستورالعملهای مرتبط یک الزام قانونی است و اگر شرکتی یا نمایندگیهای آن به دلایل واهی از انجام وظایف خود استنکاف کند حتماً پیگیری و پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه، نمایندگان بیمهها و روسای کلانتریها به بیان مشکلات و موانع کاری حوزه خویش پرداختند.
انتهای پیام/

