سند نقشه راه دولت هوشمند توسط معاون اول رئیسجمهوری ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت، علاالدین رفیعزاده، در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد طرح فوریتهای اداری (فواد) با اشاره به اهمیت رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده دولت، تاکید کرد: اگر خروجی تلاش کارگزاران دولتی رضایتمندی مردم نباشد مانند دویدن بر روی تردمیل هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.
وی مسئله دولت هوشمند از سه دهه گذشته را نداشتن وحدت فرماندهی و عدم استفاده بهینه مردم از این خدمات عنوان کرد و افزود: سازمانها و وزارتخانههای مختلف در سالهای گذشته هر کدام در این حوزه به سویی میرفتند و همیشه شاهد به هم ریختگی فرآیندهای دولت هوشمند بودیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه در ماههای گذشته برای اصلاح این مسائل فکر شده است، گفت: کارگروهی از معاونین وزارت ارتباطات، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و حاصل این نشستها نقشه راه دولت هوشمند بود که دیروز توسط معاون اول رئیسجمهوری ابلاغ شد و این سند میتواند نقطه شروع بسیاری از تحولات باشد و سرعت هوشمند سازی خدمات دولت را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه در این سند تکلیف تمامی دستگاههای دولتی مشخص شده است، افزود: در این سند کارگروهی دیده شده که حتی به صورت هفتگی جلساتی برای پیگیری و حل مشکلات برگزار میکند تا بتوانیم شاهد تحقق اهدافی باشیم که در دولتهای گذشته تاکنون موفق نبودیم و در دولت وفاق به آن برسیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به نقش بخش خصوصی در این حوزه، تصریح کرد: هر چه دولت نقش راهبری بر عهده داشته باشد و فرآیندهای اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند در این مسیر بهتر حرکت میکنیم و رضایتمندی مردم نیز به دست میآید.
رفیعزاده افزود: به همین منظور در طرح سامانه فوریتهای اداری (فواد) از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری شده است و هم اکنون این سامانه استقرار یافته و با شماره ۱۲۸ به صورت آزمایشی راهاندازی میشود.
وی، وارد کردن بخش خصوصی به این حوزه را برای رفع مشکل رضایتمندی مردم از خدمات دولت هوشمند را مهم ارزیابی کرد.
انتهای پیام/