فرمانده سابق کتائب القسام: «خار و میخک» داستان هر فلسطینی است/ یحیی سنوار همچون پدر بود

تیسیر سلیمان از فرماندهان سابق کتائب القسام عنوان کرد: ما در فلسطین خبرنگار بودیم و در تمام فلسطین گشت و گذار میکردیم و میتوانستیم زبان عبری را تشخیص دهیم. این یهودی از فرانسه است، آن یهودی از روسیه است، و این یهودی از اتیوپی. در این زمینه دانش خوبی پیدا کرده بودیم. به علاوه اینکه دانش خوبی هم داشتیم و بنابراین وقتی با اشغالگران اسرائیلی جنگیدیم، با تجربهای که آموخته بودیم، جنگیدیم. بخشی از آن این بود که جنگ فریب بود و ما توانستیم آنها را فریب دهیم.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در جنگ، گفت: زمانی که ما سربازان را میگرفتیم یا عملیاتهایی علیه ارتش اشغالگر انجام میدادیم، آنها این موضوع را پنهان میکردند. هر بار که ما شلیک میکردیم یا به آنها حمله میکردیم، هیچ چیزی نمیگفتند و ما به این نتیجه رسیدیم که چیزی وجود دارد که ما از آن بیخبر هستیم. بنابراین تصمیم گرفتیم که وقتی عملیاتی را انجام میدهیم، یا دوربینی با خود ببریم یا هویت سرباز را در عملیاتی که انجام میدهیم، بگیریم. ارتش نمیگوید که یک سرباز را کشته است، اما بعد از یک هفته ما تصویر هویت سرباز و شماره سلاح و شماره ارتشی که در آن کار میکند را منتشر کردیم و بدین ترتیب ما در سلاح و رسانهها میجنگیدیم.
تیسیر سلیمان اضافه کرد: من ۱۹ سال در زندان بودم و مدت زیادی را با یحیی سنوار گذراندم و بسیاری از اوقات را در یک اتاق با هم بودیم وقتی که بیمار بود در کنار او بودم. همچنین وقتی که کتاب معروفش «خار و میخک» را نوشت. من با آنها بودم وقتی که در انتخابات پیروز شدیم و همچنین وقتی که او به عنوان مسئول حماس در تمام زندانها انتخاب شد. من با آنها بودم وقتی که در همان اتوبوس آزاد شدیم و همچنین در مکه و مدینه وقتی که به حج رفتیم. یحیی سنوار مانند پدر بود وهمین موضوع او را محبوب کرد.
تیسیر سلیمان با اشاره به رمان «خار و میخک» گفت: این کتاب، داستان هر فلسطینی است، این داستان هر پسری است که در اردوگاه زندگی کرده. او با ما صحبت میکرد و میخواست به جهان بگوید چگونه مقاومت فلسطینی شکل گرفت، چگونه مقاومت اسلامی شکل گرفت، چگونه شیخ احمد یاسین مردان را تربیت میکرد. به عقیده من او توانست آنچه را که در کتاب نوشته بود، به اجرا درآورد.
این فرمانده سابق کتائب القسام گفت: ما شاید درباره هفتم اکتبر به درستی صحبت نکردهایم، اما هفتم اکتبر چه بود؟ این بود که تو به اشغالگران اسرائیلی گفتی که در بعد نظامی، اطلاعاتی و رسانهای شکست خوردهای و هزار مبارز توانستند به تو ضربهای سخت بزنند. اشغالگران این موضوع را درک نکردند و به همین دلیل شروع به انجام آنچه که به آن کشتار و تحریف میگویند، کردند. ما به این موضوع توجه نکردیم زیرا میدانیم که هفتم اکتبر نشانه آزادی فلسطین از اشغال است و به همین دلیل اکثر ما به این موضوع اهمیت نمیدهیم.
وی اضافه کرد: هفتم اکتبر اسرائیل را از درون لرزاند و شروع به کشتن و پخش دروغها کرد زیرا ما ستون فقراتش را هدف قرار دادیم. اسرائیل قبل از هفتم اکتبر چگونه زندگی میکرد؟ مردم را بازدارنده بود. ما هیبت اسرائیل را شکستیم.
انتهای پیام/