رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران برای ارتقای همکاری‌های بهداشتی

13:41 - 17 دی 1397
کد خبر: ۴۸۳۰۸۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید ویژه بر اهمیت ثبت اقدامات بهداشتی، بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران برای ارتقای همکاری‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش گروه جامعه علیرضا رییسی در دیدار مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، گفت: بخش بزرگی از کار اصلی در تهران همانند کلانشهر‌های مهم دنیا، بر عهده شهرداری است.

وی گفت: در نشست اخیر سازمان جهانی بهداشت در ژنو، مساله آلودگی هوا بحث اصلی بود. در تهران بحث آلودگی هوا، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و سلامت شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییسی بیان کرد: بعد از شروع طرح تحول سلامت با ایجاد و راه اندازی مراکز و پایگاه‌های سلامت در سطح شهر تهران و به ویژه حاشیه شهر، خدمات بهداشتی قابل قبولی در حال ارائه است که باید تقویت شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در حوزه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده، مورد توجه و تاکید باشد.

وی با بیان اینکه درصد زیادی از متخصصان رشته‌های پزشکی کشور در تهران ساکن هستند، گفت: نیاز القایی در تهران زیاد است، بنابراین نیاز به ساختار و شبکه منظم داریم و باید براساس یک الگو کار کنیم.

رییسی اظهار داشت: در حوزه بهداشت، از نظر ما هیچ خدمتی ارائه نشده مگر اینکه ثبت شود و این ثبت خدمت، موضوع مهمی است. ثبت خدمت مهم‌ترین نکته در نظام مراقبت شبکه است. همچنین خدمت باید قابل ردیابی باشد و باید جلسات کارشناسی مشترکی برای استقرار سامانه‌های بهداشتی وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی شهرداری تهران داشته باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: شرکت شهر سالم شهرداری تهران می‌تواند سامانه یکپارچه بهداشت را برای ثبت خدمات، مورد بهره برداری قرار دهد.

وی افزود: در حوزه معاینات شغلی و کارکنان، ۴۰ هزار نفر خدمت گیرنده وجود دارد که ما باید اطلاعات سلامتی آن‌ها را داشته باشیم.

رییسی با بیان اینکه در بحث نظارت بهداشتی بر اماکن، اطلاعات شهرداری تهران می‌تواند وارد سامانه‌های وزارت بهداشت شود و این پرهیز از دوباره کاری است، گفت: شهرداری تهران می‌تواند لایه‌هایی از نظام ارجاع و پزشک خانواده را در سیستم خود اجرا کند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها و مداخلات شما باید براساس استاندارد‌های وزارت بهداشت باشد و در این راستا لازم است آئین نامه‌ها و مقررات اصلاح شوند، افزود: باید تیم‌های مشترکی در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شود و در این راستا اول پتانسیل‌های موجودِ همدیگر را بشناسیم و فرصت‌های همکاری را بررسی کرده و هم افزایی داشته باشیم.

رییسی ادامه داد: معاونت بهداشت، پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت شهرداری تهران است و در این جهت باید در حوزه فرهنگ سلامت همکاری‌های خوبی داشته و کارگروه‌های مشترک ایجاد کنیم.

در ادامه حمید چوبینه با اشاره به اینکه درشهرداری تهران ۱۷ هزار کارگر تحت پایش شناسایی بیماری هستند که ۲۵۰۰ نفر شناسایی و به متخصصان ارجاع داده شدند، افزود: بیماری‌های عفونی و قابل انتقال و بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی - عروقی در بین این افراد شناسایی شده است.

وی از همکاری شهرداری تهران با دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح تهران خبر داد و بیان کرد: شهرداری تهران ۷۰۰ خانه سلامت و ۱۸ مرکز درمانی دارد که این امکانات فرصتی ایجاد می‌کند که در یک کارگروه مشترک بتوانیم همکاری‌های گسترده‌ای با وزارت بهداشت داشته باشیم.

چوبینه ضمن اشاره به حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای و اقدامات شرکت شهر سالم در این زمینه افزود: این شرکت آمادگی کامل دارد تا بالاترین سطح همکاری‌ها را در حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *