رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پایان یکه تازی ترامپ در قدرت

11:54 - 17 دی 1397
کد خبر: ۴۸۳۰۱۸
دور جدید فعالیت کنگره آمریکا در حالی آغازشده است که دموکرات‌ها، مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان همچنان مجلس سنا را در اختیار گرفتند. پیامد‌ها و الزامات کنترل مجلسین توسط دو حزب مختلف باعث خواهد شد این دوره اولاً برای خود کنگره و ثانیاً برای دولت ترامپ متفاوت از دوره قبل باشد.

پایان یکه تازی ترامپ در قدرتبه گزارش گروه فضای مجازی ،  دموکرات‌ها با توجه به انتخابات آینده ریاست جمهوری و پاسخ گویی به افکار عمومی، برنامه مدونی برای مقابله با سیاست‌های دولت و شخص ترامپ دارند امری که نقش و اهمیت راهبری سران حزب دموکرات به ویژه خانم پلوسی را درون کنگره از یک سو و نقش متنفذان حزب دموکرات بیرون از کنگره را برجسته‌تر و مضاعف‌تر خواهد ساخت.

مهم‌ترین اقدامات دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در دوره جدید را می‌توان در این موارد خلاصه کرد: ۱- احضار مقامات و مطلعان به مجلس در خصوص تخلفات و اتهامات مختلف ترامپ.۲-بررسی مسائل مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و تبانی ترامپ با روس‌ها ۳-بررسی روند مذاکرات هسته‌ای کره شمالی.۴-بررسی سیاست‌های مهاجرتی دولت.۵-برگزاری جلسات استماع درباره جنگ یمن.۶-بررسی پرونده تخلفات مالیاتی ترامپ.۷-بررسی تخلفات مالی کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ و....

با توجه به نقش مجلس نمایندگان در تصویب لوایح مالی، دموکرات‌ها اهرم لازم در پیشبرد اهدافشان را دارند. هرچند در حوزه سیاست خارجی دولت دست برتر را دارد، اما کنگره می‌تواند به شکل غیرمستقیم و از طریق کنترل بودجه اقدامات دولت را تا اندازه‌ای مهار کند. نقطه کانونی اقدامات دموکرات‌ها، انتخابات ریاست جمهوری آینده است؛ آن‌ها به‌خوبی می‌دانند تقابل صرف با دولت نمی‌تواند منافع آن‌ها را تأمین کند.

ایجاد تزلزل در پایگاه رأی نسبتاً ثابت ترامپ و به صحنه آوردن آرای خاموش اقلیت‌ها، زنان و در یک کلمه پایگاه رأی سنتی دموکرات‌ها و درنهایت -به‌عنوان مهم‌ترین عامل- قرار دادن شخصیتی مناسب در برابر ترامپ در جایگاه نامزد ریاست جمهوری، برای پیروزی در انتخابات آینده از اهداف دموکرات‌ها در دو سال پیش روست.

 

منبع:روزنامه خراسان
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: پلوسی دموکرات ها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *