لزوم استفاده از سیستم‌های نوین در نظام پزشکی جهت ارائه خدمات، نظارت و کنترل بر کار‌ها

12:53 - 12 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۶۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی استفاده از سیستم‌های نوین در نظام پزشکی را جهت ارائه خدمات، نظارت و کنترل برکار‌ها لازم و ضروری برشمرد.

لزوم استفاده از سیستم‌های نوین در نظام پزشکی جهت ارائه خدمات، نظارت و کنترل بر کار‌هابه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در دیدار با رییس و اعضای نظام پزشکی این استان گفت: اهمیت، پیچیدگی و سختی کار پزشکان برای آحاد مردم آشکار است و ارائه خدمات روان، نظم بخشی و تسهیل امور به جامعه هدف بایستی از رویکرد‌های مهم نظام پزشکی باشد.


رییس شورای قضایی استان زنجان استفاده از سیستم‌های نوین در نظام پزشکی را جهت ارائه خدمات، نظارت و کنترل برکار‌ها لازم و ضروری برشمرد و گفت: در بهره گیری از این سیستم‌ها یک عقب ماندگی داریم که بایستی پیگیری و اقدامات اساسی در این خصوص صورت گیرد.


رییس کل دادگستری استان زنجان پایین بودن آمار شکایات از جامعه پزشکی در استان را نشان از صحت عمل این صنف بر شمرد.


این مقام عالی قضایی اظهار کرد: با راه اندازی و ایجاد سامانه‌ها و سیستم‌های نوین در دستگاه قضایی جهت ابلاغ‌های قضایی وسامانه ثنا قدم‌های خوبی برداشته شده که در این راستا جزء کشور‌های برتر دنیا هستیم و جامعه پزشکان نیز لازم است خود را مجهز به فن آوری‌های نوین بکنند که سرعت، دقت و کنترل بالا می‌رود.


حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق، باید‌ها و نباید‌ها برای پزشکان تأکید کرد و افزود: در کنار تخصص‌های پزشکی آشنایی با مسائل حقوقی امری مهم و تأثیر گذار می‌باشد که توجه به این موضوع در سلامت و دقت کار موثر خواهد بود.


وی به جایگاه بالای پزشکان در جامعه و نیاز انسان‌ها به خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: کار و خدمات این قشر زحمت کش برای نجات جان انسانهاست و در عین حال بایستی دقت در کار و عدم تحمیل هزینه‌های مضاعف برای مراجعین و اهتمام به امر پسندیده احسان در ارائه خدمات در دستور کار قرار گیرد.


رییس شورای قضایی استان زنجان با تأکید بر اینکه در ارائه خدمات پزشکی دقت و وضعیت بیمار و تألمات روحی بستگان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


در این جلسه رییس نظام پزشکی استان زنجان از اقدامات، برنامه‌ها و مشکلات حوزه خود گزارشی ارائه داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *