مجموع طول خطوط برق کشور 72 برابر قطر زمین شد / رشد ۱۱۲ هزار کیلومتری خطوط بعد از پیروزی انقلاب

10:14 - 12 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۵۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
طول شبکه‌های توزیع برق کشور به حدود ۷۹۸ هزار کیلومتر رسیده است که مجموع طول این خطوط شامل بخش انتقال، فوق توزیع و توزیع، بیش از ۷۲ برابر قطر کره زمین است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، از لحظه تولید برق تا رسیدن به دست مصرف کننده که با زدن یک کلید می‌تواند از این نعمت برخوردار شود پایشی دقیق و منظم در حال انجام است.

از طرفی نباید از این نکته غافل شویم که بهره‌برداری و نگهداری از این تاسیسات، نیازمند مدیریتی دقیق است که دراین راه هزاران نفر از پرسنل صنعت برق روزانه در این راه تلاش می‌کنند.

تاریخچه ورود برق به کشور به چندین دهه قبل بازمی گردد و در این زمینه هرساله طول شبکه برق کشور در حال گسترش است و تا به امروز رشد چشم گیری داشته است.

براساس آخرین آمار منتشره از سوی شرکت توانیر در حال حاضر طول شبکه‌های برق کشور به بیش از ۹۲۳ هزار کیلومتر می‌رسد که از این میزان حدود ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار به طول خطوط انتقال و فوق توزیع اختصاص دارد.

همچنین طول شبکه‌های توزیع برق کشور به حدود ۷۹۸ هزار کیلومتر رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع طول خطوط برق کشور شامل بخش انتقال، فوق توزیع و توزیع، بیش از ۷۲ برابر قطر کره زمین است.

لازم به ذکراست که از سال ۱۳۵۷ شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور رشد ۱۱۲ هزار کیلومتری را به خود اختصاص داده به طوریکه همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مدار بوده است که این رقم در انتهای آذرماه سال جاری از مرز ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار نیز گذشته است.

از طرفی طول شبکه‌های توزیع برق کشور از ۶۸ هزار کیلومتر در سال ۱۳۵۷ به حدود ۷۹۸ کیلومتر تا پایان فصل پاییز سال جاری رسیده است.

گفتنی است هر ساله طول شبکه برق کشور در راستای توسعه خطوط انتقال و برق رسانی به نقاط مختلف کشور در حال گسترش است و این اقدام در کنار هزینه بالا نیازمند مدیریت دقیق است که از سوی پرسنل صنعت برق در حال انجام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *