۳طرح جدید بیمه‌ای بزودی رونمایی می‌شود

15:14 - 09 دی 1397
کد خبر: ۴۸۰۷۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل یک شرکت بیمه ای با اشاره به برنامه ریزی برای رسیدن به سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی این شرکت خبر داد و گفت: با متنوع سازی پرتفوی شرکت وهمچنین عقدقرار داد‌های جدید همچون کمیته امداد، شرکت ملی نفتکش و حضور یکی از شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی در ترکیب سهامداران می‌توان شاهد رشد بیش از گذشته پرتفوی شرکت بود.

۳طرح جدید بیمه‌ای بزودی رونمایی می‌شودبه گزارش گروه اقتصاد ، نیما نورالهی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیارد تومانی ثبت شده این شرکت گفت: طبق قانون تجارت شرکت‌ها حداکثر ظرف پنج سال باید نسبت به تکیل سرمایه خود اقدام نمایند درصورتیکه این مدت برای بیمه تجارت نو دو سال در نظر گرفته شد که این موعد در فرودین ماه ۹۷ به پایان رسید.

مدیرعامل بیمه تجارت نو در ادامه افزود: طبق قانون سازمان بورس ما باید کاهش سرمایه می‌دادیم و بیمه مرکزی نیز تایید خود را مبنی تامین حداقل ۲۵ میلیارد تومان در یک حساب را اعلام کرد و قرارشد با برگزاری مجمع تا پایان اسفند ماه سال جاری، سرمایه شرکت به ۱۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته برسد.

وی گفت: مجمع فوق العاده بیمه تجارت نو در ۱۵ دی برگزار میگردد.

نورالهی با اشاره به اینکه کاهش سرمایه این شرکت هیچ خللی در توانگری مالی بیمه تجارت نو ایجاد نمی‌کند افزود:کاهش سرمایه صرفا یک موضوع قانونی برای تکمیل سرمایه شرکت به نحو قانونی است و ظرف دو سال آینده انجام خواهد شد.

وی از برنامه ریزی برای رسیدن به سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با متنوع سازی پرتفوی شرکت وهمچنین عقدقرار داد‌های جدید همچون کمیته امداد، شرکت ملی نفتکش و حضور یکی از شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی در ترکیب سهامداران می‌توان شاهد رشد بیش از گذشته پرتفوی شرکت بود.

وی عقد قراردادبا کمیته امداد حضرت امام خمینی در کشور را۱۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد.

وی همچنین از برنامه‌های بیمه تجارت نو برای توسعه بیمه‌های عمر و زندگی درآینده‌ای نزدیک خبرداد وگفت:۳ طرح مستقل ونو بیمه‌ای رونمایی وتا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

نورالهی در خصوص وصول مطالبات شرکت نیزگفت:به محض ورود به شرکت، کمیته وصول مطالبات را تشکیل دادم که در نتیجه این اقدامات متوسط دوره وصول مطالبات از ۱۶۰روز به پایین‌تر از ۵۰روز رسیده است.

وی در ادامه افزود: بیش از۴۰ هزار نمایندگی فروش در سراسر کشور وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها بیمه نامه شرکت‌های بزرگی، چون ایران، البرز، آسیا و دانا را عرضه می‌کنند؛ در چنین شرایطی توسعه پرتفوی بیمه شرکت‌های نوپا همچون تجارت نو سخت و زمانبر است. این در حالی است که شرایط در صنعت بیمه به نفع شرکت‌های قدیمی‌تر است، ولی در عین حال بازدهی سرمایه در آن شرکت‌ها هم پایین‌تر است و شرکت‌های بزرگ با زیان انباشته در صورت‌های مالی و نیروی انسانی مازاد روبرو هستند که قیمت تمام شده بیمه نامه آن‌ها را بالا می‌برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *