رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرکز هنرهای تجسمی حمایت از سمپوزیوم چوب را به اداره کل ارشاد تهران محول کرد/ حمایت‌ها مشخص نیست

11:00 - 09 دی 1397
کد خبر: ۴۸۰۵۶۸
عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از سمپوزیوم چوب را به اداره کل ارشاد استان تهران محول کرده در حالیکه مدیر ارشاد تهران درباره هیچ حمایتی پاسخگو نیست.

مرکز هنرهای تجسمی حمایت از سمپوزیوم چوب را به اداره کل ارشاد تهران محول کرد/ حمایت‌ها مشخص نیستجعفر نجیبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان درباره سمپوزیوم چوب که قرار است در دی ماه برگزار شود گفت: پول گرفتن از دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان تهران بسیار مشکل است و همین امر برگزاری سمپوزیوم چوب را دچار مشکل کرده است.

وی بیان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران قرار است اواسط هفته ۲۰ میلیون تومان به عنوان کمک به انجمن هنر‌های تجسمی تهران پرداخت کند. ما نیز سمپوزیومی را که سال‌ها پیش با هزینه بسیار بالاتری برگزار می‌شد را به ۶۰ میلیون تومان هزینه رساندیم تا برگزاری آن راحت شود، اما در حال حاضر مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت ۴۰ میلیون تومان که قرار بود برای حمایت باشد را به ۲۷ میلیون تومان رسانده و از سویی دیگر پرداختش را نیز به اداره کل ارشاد استان تهران محول کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی تهران افزود: برای تخصیص اعتبار لازم برای برگزاری این سمپوزیوم به دفتر اداره کل ارشاد استان تهران نیز مراجعه کردم، اما موفق به گفتگو با مدیر اداره نشدم.

وی تصریح کرد: این سمپوزیوم قرار بود ۲۱ دی ماه برگزار شود و بر همین اساس هم پوستر و بنر آن آماده شده است، اما نگرانی ما نسبت به تعویق افتادن این برنامه فرهنگی است. با پرداخت نشدن حمایت‌ها نمی‌گویم سمپوزیوم کنسل می‌شود، اما ممکن است باز هم به زمان دیگر موکول شود.

نجیبی بیان کرد: ما تصمیم داریم از ۱۹ دی ماه یعنی با پرداخت ۲۰ میلیون تومان از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تبلیغات سمپوزیوم را آغاز کنیم تا پس از یک هفته این برنامه برگزار شود. بر همین اساس هم قصد دارم با هادی مظفری ملاقات کنم تا تصمیم‌ها درباره حمایت مشخص شود. 

وی با اشاره به سیاست‌هایی که در راستای کاهش هزینه‌ها انجام شده اظهار کرد: قرار است برای هنرمندان طی ده روز کار در سمپوزیوم فقط ۲ میلیون تومان بدهیم و اگر آثار خریداری شد درصدی از آن پول را انجمن هنر‌های تجسمی و حامیان این برنامه بردارند.

عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی در انتقاد به شرایط موجود گفت: تمام فعالیت‌های هنری از سوی انجمن‌های کشور انجام می‌شود که نیاز به حمایت شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان‌ها دارند. در این میان اگر قرار باشد که سمپوزیوم چوب هم برگزار شود نیاز به حمایت است وگرنه ما می‌توانیم زمانی را که برای سمپوزیوم اختصاص داده‌ایم را برای دل خود صرف کنیم که هم به لحاظ شخصیتی، اجتماعی، هنری و اقتصادی به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *